Page 51 - 2021 Yıllık Rapor
P. 51

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 olunacak  illere  nakil  talepleri  mevcuttur.  İdarelerin  yer  değişikliği  mazeretlerini
                 değerlendirirken  (ilgili  mevzuatlar  çerçevesinde)  her  ne  kadar  bireysel  menfaatleri
                 değerlendirmesi beklense de bu taleplerin gerçekleştirilmesi idarelerin kadro imkanları
                 ve kamu hizmetlerinin aksatılmaksızın sürdürülmesi ile mümkündür
                 Memurların mali hakları hizmet sınıfı, kadro ve görev unvanı, kadro derecesi, eğitim
                 durumu ve görev yeri gibi kriterlere bağlı olup mali ve sosyal haklar genel olarak;
                 gösterge aylığı, ek gösterge aylığı, taban aylığı, kıdem aylığı, zamlar (yan ödeme aylığı),
                 tazminatlar, makam tazminatı, temsil veya görev tazminatı, ek ödeme, ek ders ücreti,
                 fazla çalışma ücreti, vekalet ücreti, nöbet ücreti, tayın bedeli, yabancı dil tazminatı ve
                 aile yardımı ödeneği gibi unsurlardan oluşmaktadır.

                 Geçmiş  dönemde  en  çok  gelen  başvurulardan  olan  aile  yardımı  ödeneklerine  ilişkin
                 başvurularda idareler bildirimde bulunma tarihlerini gözeterek geriye dönük 3 aylık
                 kısımlara ilişkin ödeme yaparken daha önceki aylar için ödeme yapmamaktadırlar.
                 Başvurularda  da  3  aydan  önceki  döneme  ilişkin  ödemeler  talep  edilmektedir.  Bu
                 başvurular  bakımından  aile  yardımı  ödeneğine  nasıl  hak  kazanıldığı  ve  söz  konusu
                 ödemeye yönelik başvuru veya bildirim için bir süre sınırlandırması bulunup
                 bulunmadığının irdelenmesi gerekmiştir.
                 Kurumumuza çok sayıda gelen önemli bir konu da diyaliz teknikerleri tarafından
                 yapılan  başvurularda; başvuranlar  diyaliz  teknikeri  olduklarını,  Sağlık  Bakanlığı
                 bünyesindeki hastaneler ve üniversite hastanelerine ait diyaliz ünitelerinde sertifikasız
                 hemşire çalıştırıldığını, bu uygulamanın mevzuata aykırı olduğunu, ayrıca diyaliz
                 ünitelerinde sertifikasız personel çalışmaya devam ettikçe kamu hastanelerinde istihdam
                 edilemeyeceklerini ve bu şekilde istihdam edilme haklarının elinden alındığını belirterek
                 hastanelerdeki diyaliz ünitelerinin denetlenmesini, çalışan sertifikasız personellerin
                 servislerine  çekilmesini  ve diyaliz  teknikerleri  için  yeterli  kadronun  açılmasını  talep
                 etmişlerdir. Yapılan incelemeler sonucunda diyaliz merkezlerinde ve ünitelerinde daha
                 etkin  bir  denetim  yapmak  suretiyle,  mevzuata  aykırı  bir  şekilde  sertifikasız  personel
                 çalıştırılmasının önlenmesi gerektiği değerlendirilmiştir.

                 Geçtiğimiz  2  yıllık  süreçte  bütün  dünyayı  etkileyen  COVID-19  pandemisine  karşı
                 ülkemizde de mücadele verilmiş ve bu dönemde kamu personelinin idari izinli sayılması
                 ve karantina dönemlerinde gerçekleşen ücret kesintileri ile ilgili başvurular Kurumumuza
                 yapılmıştır. Kamu kurumları arasında uygulama birliği kaynaklı problemlerin yaşandığı
                 tespit edilerek başvurular incelenmiştir.
                 Kurumumuzun kuruluşundan itibaren insan odaklı yaklaşım ile ulusal ve uluslararası
                 hukukun normları ve iyi yönetim ilkeleri ışığında Ombudsmanlık Kurumunun idari
                 sistemin daha iyi işlemesine katkı sunacağına olan inancımla 2021 Yıllık Raporunun
                 idarelere ve vatandaşlarımıza rehber olmasını temenni ediyorum.



                                                                          Sadettin KALKAN
                                                                             Kamu Denetçisi




              50 2021 YILLIK RAPOR
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56