Page 91 - 2021 Yıllık Rapor
P. 91
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
❖ Odalardaki bağlantılar ile kabin arasında data ve telefon patch paneli kurulumları
yapılmıştır.
❖ Ek bina içerisindeki bölüm için kamera bağlantıları ve kurulumları yapılmıştır.
❖ Kablosuz ağ kullanımı için Access Point kurulumu ve bağlantısı yapılmıştır.
❖ Kurum telefon santral ünitesi yenilenmiştir.
❖ Ek bina ile ana bina arasında bakır telefon kablolaması yapılmıştır.
❖ Kurum içi tüm telefon bağlantıları, kurulumlar, patch panel bağlantıları,
adreslemeler ve krone bağlantıları yeniden yapılmıştır.
❖ Tüm akışlar, gruplandırmalar, yönlendirmeler ve isimlendirmeler yeniden
yapılmıştır.
5.2 ŞİKÂYET BAŞVURULARINA İLİŞKİN BİLGİLENDİRME
İSTATİSTİKLERİ
Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri
hakkında bilgi almak ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı hakkında
bilgi taleplerini karşılamak amacıyla İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu
oluşturulmuştur.
Bu kapsamda, çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemimiz” vasıtasıyla
Kurumumuza ve İstanbul Büromuza yapılan şikâyet başvurularına ilişkin olarak;dosyanın
safahatı, başvurunun usulü, yüz yüze görüşme talebi kapsamında bizzat gelen, telefon
vasıtasıyla ulaşan veya bilgi edinme yolu ile başvuran vatandaşlarımıza ait istatistiki
bilgiler aşağıda yer almaktadır. Bu bilgilendirmelerle vatandaşın sorununa çözüm
aranmakta veya kendisine hukuki yardımda bulunularak yol gösterilmektedir.
Buna göre 2021 yılında;
❖ Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere toplam 32.424 telefon
görüşmesi,
❖ Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 80.017 adet bilgi talepleri,
❖ Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan yüz
yüze görüşmeler ile "Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor" bölgesel toplantıları
kapsamındanda, il çalışma ziyaretleri kapsamında, ilköğretim ve liselerle buluşmalarda,
üniversite konferanslarında, gerçekleştirilen video konferans ve sosyal medya canlı
yayınlarında ve uluslararası alanda hak arama kültürünün yaygınlaştırılması
kapsamında yüz yüze veya çevrim içi gerçekleştirilen yaklaşık 12.587 adet görüşme,
dâhil olmak üzere toplam 125.028 kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.
90 2021 YILLIK RAPOR