Page 88 - 2021 Yıllık Rapor
P. 88
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
5.1 KURUMUMUZUN BİLGİ İŞLEM ALTYAPISI ALANINDA
YAPILAN FAALİYETLER
Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin sunduğu imkânlardan
yararlanmak ve ayrıca daha kaliteli hizmet vermek amacıyla verdikleri hizmetleri en
doğru şekilde paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir
şekilde kullanmaktadır.
Kurumumuz da bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak,
çalışanlar ve şikâyetçilerin bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde kullanmalarını
sağlamak amacıyla bu alanda önemli atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda 2021 yılında;
➢ Başvuruların incelenmesinde noktasında verimliliği ve işlevselliği artırmak amacı ile
Kurumumuzun kendi imkânlarıyla yazılımını yaptığı Şikâyet Yönetim Sisteminde
(SYS), Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler
doğrultusunda;
❖ SYS e-imza entegrasyonları geliştirilerek daha hızlı ve kullanışlı hale getirilmiştir.
❖ Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından belirlenen, kamu
kurumları arasında iletilecek resmi yazışmalar ile bunların üst verilerini ve
elektronik imzalarını taşıyacak paket yapısında değişiklik yapılmış, bu kapsamda
Kurumumuzun eyp 2.0 alt yapısına geçiş işlemi tamamlanmıştır.
❖ Elektronik paketlerin imzalanmasında son aşama olan kurum mührü sisteme
entegre edilmiştir.
❖ Sisteme toplu imza ve toplu mühürleme özelliği eklenmiştir.
❖ Kullanıcıların pdf dokümanlarını sayfalara göre ayırabilmesi ve dış yazışmalara ek
olarak ekleyebilmesi sağlanmıştır.
❖ Şikâyet dosyalarının incelenmesi aşamasında kurumlar arasındaki yazışmaların
azaltılması ve hızlı sonuç alınması için SGK, noterler ve ÖSYM web servisleri
SYS’ye entegre edilmiştir.
❖ İstatistik ve giden evrak posta raporlarının sistem üzerinden alınabilmesi için
Excel web servisi SYS’ye entegre edilmiştir.
❖ Kullanıcıların SYS içindeki tüm kararlara metin içi arama yaparak erişim
sağlayabilmesi için Kurumun tüm kararlarına OCR’lama işlemi yapılmıştır.
❖ Kullanıcıların yaşadığı problemlerin daha hızlı çözülebilmesi adına yönetilebilir
ekranlar tasarlanmıştır.
❖ Uzaktan çalışma kapsamında güvenlik ve erişim güncelleştirmeleri yapılmış,
kullanıcılara VPN hesapları açılarak sorunsuz ve hızlı şekilde SYS'ye 7/24
erişebilmeleri sağlanmıştır.
❖ KEP gönderimlerinde yaşanan problemlerin giderilmesi için yazılım geliştirmeleri
yapılarak giden evrak bürosunda sorunsuz evrak gönderimi sağlanmıştır.
2021 YILLIK RAPOR 87