Page 88 - 2021 Yıllık Rapor
P. 88

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               5.1  KURUMUMUZUN BİLGİ İŞLEM ALTYAPISI ALANINDA
                   YAPILAN FAALİYETLER
               Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin sunduğu imkânlardan
               yararlanmak  ve  ayrıca  daha  kaliteli  hizmet  vermek  amacıyla  verdikleri  hizmetleri  en
               doğru şekilde paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir
               şekilde kullanmaktadır.
               Kurumumuz da bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak,
               çalışanlar ve şikâyetçilerin bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde kullanmalarını
               sağlamak amacıyla bu alanda önemli atılımlar yapmaktadır.
               Bu doğrultuda 2021 yılında;
               ➢ Başvuruların incelenmesinde noktasında verimliliği ve işlevselliği artırmak amacı ile
                  Kurumumuzun kendi imkânlarıyla yazılımını yaptığı Şikâyet Yönetim Sisteminde
                  (SYS),  Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler
                  doğrultusunda;

                  ❖  SYS e-imza entegrasyonları geliştirilerek daha hızlı ve kullanışlı hale getirilmiştir.
                  ❖  Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından belirlenen, kamu
                     kurumları arasında iletilecek resmi yazışmalar ile bunların üst verilerini ve
                     elektronik imzalarını taşıyacak paket yapısında değişiklik yapılmış, bu kapsamda
                     Kurumumuzun eyp 2.0 alt yapısına geçiş işlemi tamamlanmıştır.
                  ❖  Elektronik  paketlerin  imzalanmasında  son  aşama  olan  kurum  mührü  sisteme
                     entegre edilmiştir.
                  ❖  Sisteme toplu imza ve toplu mühürleme özelliği eklenmiştir.

                  ❖  Kullanıcıların pdf dokümanlarını sayfalara göre ayırabilmesi ve dış yazışmalara ek
                     olarak ekleyebilmesi sağlanmıştır.
                  ❖  Şikâyet dosyalarının incelenmesi aşamasında kurumlar arasındaki yazışmaların
                     azaltılması ve hızlı sonuç alınması için SGK, noterler ve ÖSYM web servisleri
                     SYS’ye entegre edilmiştir.
                  ❖  İstatistik  ve  giden  evrak  posta  raporlarının  sistem  üzerinden  alınabilmesi  için
                     Excel web servisi SYS’ye entegre edilmiştir.
                  ❖  Kullanıcıların SYS içindeki tüm kararlara metin içi arama yaparak erişim
                     sağlayabilmesi için Kurumun tüm kararlarına OCR’lama işlemi yapılmıştır.
                  ❖  Kullanıcıların yaşadığı problemlerin daha hızlı çözülebilmesi adına yönetilebilir
                     ekranlar tasarlanmıştır.
                  ❖  Uzaktan  çalışma  kapsamında  güvenlik  ve  erişim  güncelleştirmeleri  yapılmış,
                     kullanıcılara  VPN  hesapları  açılarak  sorunsuz  ve  hızlı  şekilde  SYS'ye  7/24
                     erişebilmeleri sağlanmıştır.

                  ❖  KEP gönderimlerinde yaşanan problemlerin giderilmesi için yazılım geliştirmeleri
                     yapılarak giden evrak bürosunda sorunsuz evrak gönderimi sağlanmıştır.


                                                                        2021 YILLIK RAPOR  87
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93