Page 92 - 2021 Yıllık Rapor
P. 92

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Tablo 26: 2021 Yılında Bilgilendirme İstatistikleri


                Konu Başlığı                                              Sayı     (%)

                Doğrudan yüz yüze görüşmeler ile "Ombudsmanlık Halkla
                Buluşuyor" bölgesel toplantıları kapsamındanda, il çalışma ziyaretleri
                kapsamındanda, ilköğretim ve liselerle buluşmalarda, üniversite   12.587  10,06%
                konferanslarında, gerçekleştirilen video konferans ve sosyal medya
                canlı yayınlarında ve uluslararası alanda hak arama kültürünün
                yaygınlaştırılması kapsamında yapılan yüz yüze ve çevrim içi görüşmeler
                E-posta yoluyla gelen bilgi talepleri                   80.017   64,99%
                Telefonla görüşme                                       32.424   25,94%

                Toplam                                                  125.028

               Ayrıca Kurumumuzun şikâyet başvurularına yönelik gerçekleştirdiği bilgilendirme
               faaliyetlerine ilişkin yıl bazlı dağılımı aşağıda yer almaktadır:

               Tablo 27: Yıllar İtibariyle Bilgilendirme İstatistikleri

                Şikâyet Başvurularına   2016   2017    2018     2019     2020     2021
                İlişkin Yıllar İtibariyle
                Yapılan Bilgilendirme
                Faaliyetleri Sayısı    3.551  20.405   97.538  107.892  184.758  125.028


               5.3    PERSONEL YETKİNLİĞİNİN ARTIRILMASI FAALİYETLERİ

               2021 yılı Kurumumuz eğitim faaliyetleri; Kurumda görevli Kamu Denetçiliği Uzman
               Yardımcılarının yetiştirilmesine yönelik eğitimler, aday memurların hazırlanmasına
               yönelik eğitimler, Kurumumuz personeline yönelik olarak düzenlenen hizmet içi
               eğitimler, Kurumumuzun tanıtılması ve hak arama kültürünün geliştirilmesi amacıyla
               gerçekleştirilen  kurum  dışı  eğitimler ile  yurt  dışı  paydaşlarımız  ile  bilgi  ve  tecrübe
               paylaşımının sağlanması amacıyla yapılan eğitimler çerçevesinde yürütülmüştür.
               Çocuk Hakları Stratejisinin Uygulanması Konulu Hizmet İçi Eğitimi
               (23-25 Kasım)
               Çocuklarla ilgili başvuruların yönetimini ve kurum içi uygulamaları iyileştirerek
               halkın çocuk hakları ile ilgili farkındalığını arttırmak ve KDK’yı çocuk haklarının
               uygulanmasını  sağlayan,  güvenilir  bir  kurum  olarak  tanıtmak  amacıyla  UNICEF’in
               teknik desteği ile bir Çocuk Hakları Stratejisi hazırlanmıştır.

               Strateji belirlenirken Türkiye’nin ulusal ve uluslararası alandaki yasal yükümlülükleri
               göz önünde bulundurulmuştur.





                                                                        2021 YILLIK RAPOR  91
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97