Page 87 - 2021 Yıllık Rapor
P. 87

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                 Anayasal bir kurum olan Kamu Denetçiliği Kurumu, kamu hizmetlerinin işleyişinde
                 bağımsız ve  etkin bir şikâyet mekanizması oluşturmak suretiyle idarenin işleyişi ile
                 ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını
                 incelemek,  araştırmak  ve  idareye  önerilerde  bulunmakla  görevlendirilmiştir.  Bu
                 kapsamda, toplumda hak arama kültürünün yaygınlaştırılması için çalışan Kurumumuz,
                 etkin bir şikâyet mekanizması oluşturarak idarelerin hukuka ve hakkaniyete uygun bir
                 biçimde hizmet sunmasına katkı sağlama hedefini gerçekleştirebilmek için geniş kitleler
                 tarafından tanınmalıdır. Böylece Kurumumuz, hak arama yollarının etkin bir şekilde
                 tanıtılması ve toplumda haklar kültürünün kökleştirilmesi rolünü yerine getirerek
                 şikâyet hakkına erişimi kolaylaştırmayı amaçlamaktadır.
                 Her  yıl  olduğu  gibi  2021  yılında  da  Kamu  Denetçiliği  Kurumu,  şikâyet  hakkına
                 erişimin kolaylaştırılması ve etkinliğinin artırılması amacıyla çalışmalar yürütmüştür.
                 Bu çalışmaları üç ana başlık altında gerçekleştiren Kurumumuz; bilgi işlem altyapısında
                 yapılan  faaliyetlerle, şikâyet  başvurularına ilişkin  bilgilendirmelerle ve  Kurum
                 personelinin yetkinliğinin artırılmasına yönelik faaliyetlerle şikâyet hakkına erişimi
                 kolaylaştırmayı hedeflemiştir.
                 Günümüzde, kamu bilgi işlem merkezlerinin hizmetin yürütülmesindeki rolü oldukça önemli
                 hale geldiğinden ve Kurumumuz e-başvuru sistemini etkin bir biçimde kullandığından bu
                 alandaki güncellemeler, yenilikler ve beklentilerin karşılanması için yapılan geliştirmeler
                 şikâyet hakkına erişimde ve işleyişin etkin olmasında büyük bir paya sahiptir.
                 Ayrıca Kurumumuz, iyi yönetim ilkelerinin idarelerde yerleşmesini hedeflerken
                 kendi işleyişinde  de iyi  yönetim ilkelerini gözetmekte,  şeffaf ve hesap verebilir bir
                 idare anlayışı ile hareket etmektedir.  Yönetimde açıklık ilkesine ve bilgi edinme
                 hakkına uygun hareket eden Kamu Denetçiliği Kurumu, yapılan başvurulara ilişkin
                 bilgilendirme taleplerini karşılayarak bireylerin Kuruma yaptığı başvurular hakkında
                 gerekli bilgilendirmeleri yapmaktadır. Diğer taraftan bu bilgilendirmelerle vatandaşın
                 sorununa çözüm aranmakta veya kendisine hukuki yardımda bulunularak yol göstermek
                 suretiyle gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.
                 2021 yılında Kurumumuzda personel yetkinliğinin artırılması üzerine yapılan
                 çalışmalarda ise, insan odaklı anlayış esas alınarak, personelin bilgi ve becerisinin
                 geliştirilmesi  ile  kurumsal  yapının  güçlendirilmesi  amaçlanmıştır.  Bu  alanda  ihtiyaç
                 analizleri yapılarak Kurumdaki tüm personele yönelik çeşitli faaliyetler yürütülmüştür.
                 Personelin bilgi ve tecrübesinin artırılmasının yanında verimliliğinin ve motivasyonunun
                 da artırılması sağlanmıştır.
                 Özetle,  şikâyet hakkına erişimin kolaylaştırılması ve etkinliğin artırılması amacıyla
                 Kurumumuzca belirlenen stratejiler doğrultusunda 2021 yılında gerekli çalışmalar
                 yürütülerek, başvuranların KDK’ya erişilebilirliğini artırma konusunda girişimlerde
                 bulunulmuştur.  Gerek  e-başvuru  sisteminde  yapılan  iyileştirmeler  ve  başvuranları
                 yönlendirici mekanizmalar ile gerekse de kişilerin kendileriyle ilgili başvuruları
                 hakkında tam ve doğru bilgilendirmelerin yapılması ile süreç desteklenmiştir. Ayrıca
                 Kurum vizyonunun gerçekleştirilmesine yönelik insan kaynakları stratejisinin hayata
                 geçirilmesi için hazırlıklar yapılarak Kurum personelinin güçlendirilmesi yönünde
                 adımlar atılmıştır.

              86 2021 YILLIK RAPOR
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92