Page 39 - KDK
P. 39
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Kamu denetçisine başvurma hakkının artırılması için çalışmalar yapılması * Usule uygun incelenebilir ve nitelikli yürütülmesi kullanılması * Yeni şikâyet inceleme metotlarının geliştirilmesi * Denetimde insan hakları temelli bir * İdareler ile başvuranlar arasında sistematik çalışmalar yapılması
İHTİYAÇLAR etkin kullanımı için faaliyetler yürütülmesi * Başvuranların KDK’ya erişilebilirliğinin başvuruların artırılması için faaliyetler * Kuruma erişim için yeni iletişim araçları anlayışın en üst seviyede benimsenmesi için kararlarda ve faaliyetlerde insan hakları alanına daha da yoğunlaşılması uzlaştırıcı rolün güçlendirilmesi için
Anayasal dayanağı olan bir hak arama işleyişi ile ilgili şikayetleri inceleyerek, toplumda hak arama kültürünün yaygınlaşmasına katkı sağlaması * Kurumun, şikayet üzerine inceleme yapması nedeniyle toplumun tüm bilinmesi ihtiyacı * Kuruma yapılan başvuruların bir olmaması * Dezavantajlı grupların ve Kuruma doğrudan ve aracısız erişmekte güçlük çekmesi * Kurumun, incelemelerinde insan hakları temelli bir yaklaşım ben
TESPITLER kurumu konumundaki KDK’nın, idarenin kesimleri tarafından tam anlamıyla kısmının mevzuatta öngörülen şartları taşımaması ve incelenebilir nitelikte hürriyetinden yoksun kalan kişilerin insan haklarına saygılı yaklaşımın en arabuluculuğun adalete hızlı erişimin başvurulan bir yöntem olması ve daha
DAYANAK 6328 sayılı Kanunun
Anayasanın 74. maddesi 1. maddesi
Tablo 1- Mevzuat Analizi YASAL YÜKÜMLÜLÜK İdarenin işleyişiyle ilgili şikâyetleri incelemek Kamu hizmetlerinin işleyişinde bağımsız ve etkin bir şikâyet mekanizması oluşturmak suretiyle, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve önerilerde bulunmak
38 2022-2026 STRATEJİK PLANI