Page 41 - KDK
P. 41
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
* Şikayet Yönetim Sisteminin ihtiyaçlar ile güçlendirilmesi ile hizmet sunumunda * Kurum tarafından hazırlanan İyi Yönetim İlkeleri Rehberiyle uyumlu olarak kamu personeline yönelik iyi yönetim ilkeleri * Yerinde inceleme yetkisinin kullanımı ve bilirkişi görevlendirilmesi hakkında usul
İHTİYAÇLAR uyumlu şekilde güncellenmesi * Kararlar Bilgi Bankasının geliştirilmesi. * Kurumun bilgi altyapısının teknolojik ilerlemelerin Kuruma kazandırılması konusunda eğitimler düzenlenmesi * İdarelerin uygulamalarının iyi yönetim ilkeleri yönünden değerlendirilerek raporlanması ve esaslar belirlenmesi * Kararların ve yazışma standartlarının yeniden belirlenmesi
Kurumun, bilgi teknolojileri altyapısının ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilmesi ve korunması * İyi yönetim ilkelerinin kamu temel alınmasının önem kazanması * Kurumun, iyi yönetim ilkelerinin tüm dönüşmesini sağlamak konusunda rehberlik rolü üstlenmesi * Bilirkişi görevlendirmelerinde ve yerinde incelemelerde kurumsal çerçeveyi belirleme gerekliliği standartlarının gözden geçirilmesi ihtiyacı
TESPITLER yönetimi aktörlerince benimsenmesi ve tesis edilen işlemlerde bu ilkelerin kamu kurumlarında bir kültür haline * Kurum adına yapılan tüm yazışmaların ve verilen tüm kararların hazırlanma
DAYANAK 6328 sayılı Kanunun 9. maddesi Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6. maddesi Kamu Denetçiliği Kurumu Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 40. maddesi
YASAL YÜKÜMLÜLÜK Kurumun görev alanıyla ilgili hususlarda bilişim sisteminin kullanılmasını sağlamak İnceleme ve araştırma yaparken idarenin, iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetmek ve iyi yönetim ilkelerine uymak *İnceleme ve araştırma konusuyla ilgili olarak idarelerden bilgi ve belge istemek. *Bilirkişi görevlendirmek ve tanık ya da ilgili kişileri dinlemek. *Yerinde inc
40 2022-2026 STRATEJİK PLANI