Page 60 - KDK
P. 60
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Bu doğrultuda; 17/02/2021-01/03/2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen iç paydaş
anketimizin kurum kültürü mekanizmalarına ilişkin soruları kapsamında;
- “Çalışanların Kuruma bağlılığı yüksektir” ifadesine katılım oranı %59,26,
- “Çalışanların karar süreçlerine katılımını sağlamaya yönelik araçlar vardır.”
ifadesine katılım oranı %87,97,
- “Yönetim, karar süreçlerine çalışanların katılımını desteklemektedir” ifadesine
katılım oranı %85,19,
- “Çalışanların sürekli gelişimi teşvik edilir.” ifadesine katılım oranı %73,15,
- “Kurum içinde sağlıklı iletişim kanalları vardır” ifadesine katılım oranı %83,33,
- “Çalışan motivasyonunu artırmaya yönelik mekanizmalar vardır” ifadesine katılım
oranı %46,55 olarak gerçekleşmiştir.
Aynı zamanda personelimizce eğitim, birim/çalışanlar arasındaki koordinasyon ve iş birliği
düzeyi ile paylaşıma ilişkin genel memnuniyet düzeyleri yüksek olurken açık uçlu sorular
bölümünde kurumsal kültürün geliştirilmesi ve personel aidiyetinin sağlanması adına
çalışmaların yapılması önerilmiş olup, 2022-2026 dönemi stratejik planımızda hedef olarak
ortaya konulmuştur.
Yine web sayfamızdan online olarak gerçekleştirilen dış paydaş anketimiz kapsamında ise;
anketimize katılan gerçek kişilerin Kurumumuzun kurumsallık düzeyinden memnuniyeti
%56,80 (%91,81) olurken, bu oran tüzel kişiler düzeyinde ise %76,42 (%95,86) olarak
gerçekleşmiştir.
4. TEKNOLOJİ VE BİLİŞİM ALTYAPISI ANALİZİ
Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin sunduğu imkânlardan
yararlanmak ve ayrıca daha kaliteli hizmet vermek amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru
şekilde paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir şekilde
kullanmaktadır.
Kurumumuz da bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak, çalışanların
ve başvuranların bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanması amacıyla bu
alanda önemli atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda; şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının incelenme noktasında
verimliliği ve işlevselliği artırmak amacı ile Kurumumuzun kendi imkânlarıyla yazılımını
yaptığı Şikâyet Yönetim Sisteminde (SYS) kullanılmakta olup, Kurumun ihtiyaç analizleri ve
Kurum personelinden gelen talepler doğrultusunda sürekli gelişimi sağlanmaktadır.
Kurumumuzun ihtiyaçları bağlamında Kurum web sayfası ve çocuk web sayfası ile ilgili
olarak gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin gelen veriler doğrultusunda anlık güncellenmeleri
ile responsive ekran uyumluluğu kapsamında yazılım güncelleştirmeleri yapılmakta ve
belirlenen görsel tasarımlar çerçevesinde yayınlanması sağlanmaktadır.
2022-2026 STRATEJİK PLANI 59