Page 66 - KDK
P. 66
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
* Kurumumuza gelen başvurular kazandırılması * Kamu kurumları ile iletişim halinde olarak iyi ve düzenli ilişkilerin geliştirilmesi * Kamu kurumları ile karşılıklı bilgi alışverişinin sağlanması * İyi Yönetim İlkeleri Rehberinin güncellemesi ve vatandaşa yönelik versiyonunun hazırlaması * Kamu personeline yönelik iyi yönetim ilkeleri konusunda eğitimler düzenlenmesi * Staj, çalıştay, toplantı gibi faaliyetlerin d
NE YAPILMALI hakkında verilen kararlarla ve hazırlanan yıllık/özel raporlarla, iyi yönetim anlayışının idarelere
TEHDİTLER İyi yönetim ilkelerinin, hukuki ve idari denetim ölçütü olarak değerlendirilmesinin, tüm idarelerce yeterince sahiplenilmemesi Projelere ilişkin hibe desteğinin kaldırılması veya projelerin gerçekleşmeme ihtimali
KURUMA ETKİSİ
* Kurumumuzun, denetim denetim yapan tek kurum olması ve idarelere bu kapsamda önerilerde bulunması * Kamu hizmetlerinden hızlı hizmetlerin kalitesinin artırılması ve sunulan hizmetlerde bir aksama olmamasını teminen, Yönetim İlkeleri Rehberi yönelik rehberlik rolünü üstenmiş olması * Kişilerin kendisine sunulan ilkerinin uygulanmasını gözetmesi * Söz konusu projelerin, Kurumun başvuru alma, katkı oynaması
FIRSATLAR mekanizmaları arasında iyi yönetim ilkeleri yönünden ve sorunsuz yararlanılması, Kurumumuz tarafından İyi hazırlanmış olması ve idarelere kamu hizmetlerinde İyi yönetim izleme ve raporlama sürecinin güçlendirilmesine sağlayacağı * Projelerin, KDK personelinin yetkinliğinin artırılmasında rol
Son yüzyılda kamu yönetimi anlayışındaki dönüşüm POLİTİK öneminin artması AB finansmanlı projelerin, Kurumumuzun kapasitesine katkı sağlaması EKONOMİK
TESPİTLER nedeniyle iyi yönetim ilkelerinin
ETKENLER
2022-2026 STRATEJİK PLANI 65