Page 70 - KDK
P. 70

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU






                                  İÇ ÇEVRE                                    DIŞ ÇEVRE


                    GÜÇLÜ YÖNLER           ZAYIF YÖNLER           FIRSATLAR            TEHDİTLER

                                                              Kurum bünyesinde
                 İdarelerden talep     Personelin uzman       araştırma, eğitim,   STK’lar ve benzeri
                 edilen her türlü bilgi ve  unvanının, yapılan   raporlama ve yayın   paydaşlarla iletişim
                 belgenin gönderilmesi   işin mahiyetini      faaliyetlerinin aktif   kurmakta yaşanılan
                 zorunluluğu           karşılamaması                              zorluklar
                                                              olarak sürdürülmesi
                 Hukuka uygunluk       Görev ve               Kurumun etkinliğinin  Toplumda dezavantajlı
                 denetiminin yanında   sorumlulukların,       artırılabilmesi için   konumda bulunan
                 hakkaniyet ve iyi     iş tanımlarının net bir   AB finansmanlı   kişilere yönelik hak
                 yönetim ilkeleri      biçimde belirlenmesi   projelerin          ihlallerinin yeterince
                 yönünden de denetim   gerekliliği            geliştirilebilmesi  önlenememe ihtimali
                 yapması
                                                              İnsan Hakları Eylem
                                                              Planının, insan     İdari sistemde
                                                              hakları standartlarını
                 Geniş bir paydaş      Kurumsal kültürün      yükseltme           meydana gelebilecek
                 kitlesine sahip olması  geliştirilmesi gerekliliği               mevzuatsal ve yapısal
                                                              vizyonuyla, KDK     değişikliklerin varlığı
                                                              faaliyetlerinin
                                                              uyumlu olması

                                       Kurum kararlarının     Uluslararası
                 Kuruma başvurunun,    mahiyetinin            seviyede üye
                 dava açma süresini    paydaşlarca yeterince   olunan ağlar ve     
                 durdurması                                   platformlarla yakın
                                       bilinememesi
                                                              işbirliği

                                                              Üniversite
                                                              ombudsmanlık
                 İdare ile şikayetçi   Şikayet Yönetim        kulüpleri başta
                 arasında uzlaştırıcı bir   Sistemi’nin (SYS)   olmak üzere        
                 role sahip olması     geliştirilmesi ihtiyacı  akademi, üniversite
                                                              ve öğrencilerle güçlü
                                                              iletişim
                                                              Kurumun
                                       Kurum personeline      tanınırlığı ve
                 Çocuklardan doğrudan   sosyal ve kültürel    kararların etkisinin    
                 başvuru alabilmesi    imkanların sağlanması   artırılabilmesi için
                                       ihtiyacı               basın ve medyayı
                                                              etkin kullanabilmesi
                                       Kurumun tanınırlığının
                 Kuruma kolay başvuru   artmasıyla birlikte fiziki                 
                                       kaynaklar ve  kurumsal
                 imkanı                kapasitenin yetersiz
                                       kalma ihtimali









                                                                             2022-2026 STRATEJİK PLANI   69
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75