Page 108 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 108

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ödemelerinin ¼ oranında emekli aylığından kesildiğini, söz konusu ödemeyi yapmakta
               zorlandığını, bu sebeple emekli aylıklarının geri alınması işleminin düzeltilmesini talep
               etmiştir.

               Başvurunun ön incelemesi neticesinde 13.10.2021 tarihinde Sosyal Güvenlik Kurumu
               Başkanlığından bilgi ve belge talep edilmiş, Başkanlığın 07.12.2021 tarihli cevabi yazısının
               incelenmesi neticesinde, başvuran aleyhine düzenlenen 105.551,51  TL tutarındaki
               borcun terkin edildiği, başvurana emekli aylığının tekrar bağlandığı, başvuran ile
               04.02.2022  tarihinde  yapılan  telefon  görüşmesinde borcunun  terkin edildiği  ve  aylık
               bağlanması işleminin gerçekleştirildiği, 1.796,94 TL borcunun ödenmeyen aylığından
               mahsup edildiği, şikâyet başvurusunun çözüme kavuşturulduğu ifade etmiştir.

               Bu anlamda, başvuran aleyhine düzenlenen borcun terkin edildiği, kesilen aylık
               ödemesinin tekrar başladığı, başvuranın şikâyet başvurusunun çözüme kavuştuğu
                                                                      11
               anlaşılmış; bu itibarla başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
               Engel Durumu Sebebiyle Lojman Değişikliği Talebi

               Başvuran özetle,  Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı  Yenimahalle İvedik’te bulunan
               lojmanda 15 Eylül 2021 tarihinden beri yaklaşık 11 aydır ikamet ettiğini, yaklaşık
               12 ay önce kalp krizi geçirdiğini, sağlık durumunun kötüye gitmesi sonucunda
               17.03.2022 tarihinde Ankara Şehir Hastanesinden Erişkinler İçin Engellilik Sağlık
               Raporu düzenlendiğini, iş yerinin ikamet ettiği lojmana uzak olmasından dolayı seyahat
               esnasında, öğlen yemeklerinde ve servise binmekle ilgili sıkıntılar yaşadığını ve sağlığının
               olumsuz etkilendiğini ifade ederek daha önce yaşadığı kalp krizinin tetiklenmemesi ve
               sağlığının daha fazla bozulmaması için Lodumlu lojmanlarında ikamet etmeyi talep
               etmektedir.

               Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde; 18.08.2022
               tarihli yazısı ile Tarım ve Orman Bakanlığından bilgi belge talebinde bulunulmuştur.
               Tarım ve Orman Bakanlığının 25.10.2022 tarihli cevabi yazısında; “…Kamu Denetçiliği
               Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında  Yönetmelik
               hükümleri doğrultusunda, Ombudsmanlığınızca, öncelikle dostane çözüm yoluna gidilmesi,
               gidilemeyeceği değerlendiriliyor ise ihtiyaç duyulan bilgi ve belgelerin Kurumunuza
               gönderilmesi istenilmiştir. Dilekçe sahibi …’nın, yaşadığı sağlık sorunları göz önüne alınarak
               yapılan değerlendirme sonucu dostane çözüm yoluna gidilmek suretiyle mağduriyetin
               giderilmesi yönünde işlem tesis edilmiştir.” ifade edilmiştir.

               Bu kapsamda, 26.10.2022 tarihinde başvuran ile yapılan telefon görüşmesinde başvuran
               Lodumlu lojmanlarına ikamet etme talebinin idarece karşılanarak lojman değişikliğinin
                                                                          12
               yapıldığını ifade ettiğinden başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
               11   2021/15402 numaralı başvuru hakkında verilen 08.02.2022 tarihli Dostane Çözüm Kararı
               12   2022/10909 numaralı başvuru hakkında verilen 27.10.2022 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                        2022 YILLIK RAPOR  107
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113