Page 108 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 108
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
ödemelerinin ¼ oranında emekli aylığından kesildiğini, söz konusu ödemeyi yapmakta
zorlandığını, bu sebeple emekli aylıklarının geri alınması işleminin düzeltilmesini talep
etmiştir.
Başvurunun ön incelemesi neticesinde 13.10.2021 tarihinde Sosyal Güvenlik Kurumu
Başkanlığından bilgi ve belge talep edilmiş, Başkanlığın 07.12.2021 tarihli cevabi yazısının
incelenmesi neticesinde, başvuran aleyhine düzenlenen 105.551,51 TL tutarındaki
borcun terkin edildiği, başvurana emekli aylığının tekrar bağlandığı, başvuran ile
04.02.2022 tarihinde yapılan telefon görüşmesinde borcunun terkin edildiği ve aylık
bağlanması işleminin gerçekleştirildiği, 1.796,94 TL borcunun ödenmeyen aylığından
mahsup edildiği, şikâyet başvurusunun çözüme kavuşturulduğu ifade etmiştir.
Bu anlamda, başvuran aleyhine düzenlenen borcun terkin edildiği, kesilen aylık
ödemesinin tekrar başladığı, başvuranın şikâyet başvurusunun çözüme kavuştuğu
11
anlaşılmış; bu itibarla başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Engel Durumu Sebebiyle Lojman Değişikliği Talebi
Başvuran özetle, Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı Yenimahalle İvedik’te bulunan
lojmanda 15 Eylül 2021 tarihinden beri yaklaşık 11 aydır ikamet ettiğini, yaklaşık
12 ay önce kalp krizi geçirdiğini, sağlık durumunun kötüye gitmesi sonucunda
17.03.2022 tarihinde Ankara Şehir Hastanesinden Erişkinler İçin Engellilik Sağlık
Raporu düzenlendiğini, iş yerinin ikamet ettiği lojmana uzak olmasından dolayı seyahat
esnasında, öğlen yemeklerinde ve servise binmekle ilgili sıkıntılar yaşadığını ve sağlığının
olumsuz etkilendiğini ifade ederek daha önce yaşadığı kalp krizinin tetiklenmemesi ve
sağlığının daha fazla bozulmaması için Lodumlu lojmanlarında ikamet etmeyi talep
etmektedir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde; 18.08.2022
tarihli yazısı ile Tarım ve Orman Bakanlığından bilgi belge talebinde bulunulmuştur.
Tarım ve Orman Bakanlığının 25.10.2022 tarihli cevabi yazısında; “…Kamu Denetçiliği
Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
hükümleri doğrultusunda, Ombudsmanlığınızca, öncelikle dostane çözüm yoluna gidilmesi,
gidilemeyeceği değerlendiriliyor ise ihtiyaç duyulan bilgi ve belgelerin Kurumunuza
gönderilmesi istenilmiştir. Dilekçe sahibi …’nın, yaşadığı sağlık sorunları göz önüne alınarak
yapılan değerlendirme sonucu dostane çözüm yoluna gidilmek suretiyle mağduriyetin
giderilmesi yönünde işlem tesis edilmiştir.” ifade edilmiştir.
Bu kapsamda, 26.10.2022 tarihinde başvuran ile yapılan telefon görüşmesinde başvuran
Lodumlu lojmanlarına ikamet etme talebinin idarece karşılanarak lojman değişikliğinin
12
yapıldığını ifade ettiğinden başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
11 2021/15402 numaralı başvuru hakkında verilen 08.02.2022 tarihli Dostane Çözüm Kararı
12 2022/10909 numaralı başvuru hakkında verilen 27.10.2022 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2022 YILLIK RAPOR 107