Page 80 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 80
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
4.4 DOSTANE ÇÖZÜME İLİŞKİN İSTATİSTİKLER
Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan
uzlaştırma yoluyla uyuşmazlıkların çözümü usulü Kurumumuzca en sık başvurulan
yöntemlerdendir. Bu yöntem doğrultusunda, 2013 yılında 184, 2014 yılında 123, 2015
yılında 161, 2016 yılında 80 adet dosya uzlaşma yöntemiyle çözüme kavuşturulmuştur.
Bilindiği üzere, “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul
ve Esaslar Hakkında Yönetmelik'te” 02.03.2017 tarihli ve 29995 sayılı Resmi Gazete'de
yayımlanan değişik ile Kurumumuzun kuruluş amacı doğrultusunda ve yapılan
katkı ve hizmetlerini düzgün ifade edebilmesini teminen “Dostane Çözüm Kararı”
öngörülmüş olup uzlaşma kültürünün çerçevesi daha anlamlı hale getirilmiştir.
Bu kapsamda çözüme kavuşturulan dosya sayısı; 2017 yılında 1.887, 2018 yılında
2.498, 2019 yılında 2.707, 2020 yılında 2.867, 2021 yılında da 3.160 olmuştur. 2022
yılına bakıldığında ise toplam “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 2.194 olup
bunların 1.419 adedi Dostane Çözüm Kararı ile 775 adedi ise Gönderme Kararı
ile gerçekleştirilmiştir.
Tablo 21: 2022 Yılında Dostane Çözüm Yoluyla Çözüme Kavuşturulan Dosya Dağılımı
Dostane Çözüm Gönderme TOPLAM
Kararı ile Kararı ile
Dostane Çözümle
Sonuçlandırılan Dosya Sayısı 1.419 775
2.194
64,68% 35,32%
Diğer yandan Kurumumuz şikâyet başvurusu almaya başladığı 2013 yılından bu yana ise
toplam 15.861 adet başvuruyu uzlaşma/dostane çözüm yoluyla sonuçlandırmıştır.
Tablo 22: 2022 Yılında Dostane Çözüm Yoluyla Çözüme Kavuşturulan Dosya Dağılımı
Karar Türü 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 Toplam
Uzlaşma/Dostane
Çözüm Yoluyla 184 123 161 80 1575 1916 1607 1.808 1.928 1.419 10.801
Gönderme
Kararıyla 312 582 1100 1059 1232 775 5.060
TOPLAM 184 123 161 80 1.887 2.498 2.707 2.867 3.160 2.194 15.861
2022 YILLIK RAPOR 79