Page 85 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 85

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 Kurumumuzca 2022 yılında sonuçlandırılan 18.094 başvurunun  4.933 adedi kabul
                 edilebilir nitelikte olarak değerlendirilmiştir. Bu oran %27,26'ya tekabül etmektedir.
                 Kabul edilebilir başvuru oranı yukarıda yer verilen diğer ombudsmanlık kurumlarının
                 kabul edilebilir başvuru oranlarının bir hayli üzerinde gerçekleşmiştir.

                 Kabul edilebilir nitelikteki  4.933 başvurunun  2.194 adedi dostane çözüm ile
                 sonuçlandırılırken, 625’i kısmen tavsiye kısmen ret olmak üzere toplam 1.722 adet
                 başvuru hakkında tavsiye kararı, 1.017 adet başvuru hakkında ise Ret Kararı verilmiştir.

                 Tablo 26: 2022 Yılı Kabul Edilebilir Başvurulara İlişkin Karar Dağılımları

                  Karar Türleri                                                 Sayı
                  Dostane Çözüm Yolu ile Çözümlenen Dosya Sayısı               2.194
                  Tavsiye Kararı                                               1.097
                  K.Tavsiye K. Ret Kararı                                       625
                  Ret Kararı                                                   1.017
                  Toplam                                                      4.933

                 Dostane  çözüm, tavsiye ve kısmen tavsiye kararları toplamının kabul edilebilir
                 başvurular hakkında verilen kararlara oranı %79,38'ine tekabül etmektedir. %20,62
                 oranındaki başvurularda ise şikâyet haklı bulunmayarak Ret Kararı verilmiştir.
                 Bu hususlar değerlendirildiğinde Kurumumuz; kendisine yapılan başvuruların
                 %79,38’inde sorunu çözmüş veya çözümüne yönelik iradesini ortaya koymuştur.
                 Diğer bir anlatımla, Kurumumuzun sorunların çözümüne yönelik yeteneğini
                 gösteren başarısı 2022 yılında %79,38 olarak gerçekleşmiştir.

                 Diğer yandan Kurumumuz,  Yıllık Raporun ilerleyen bölümlerinde yer verildiği
                 üzere, nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısını artırmak için tanıtım faaliyetleri,
                 konferanslar ve yarışmalar düzenlemekte, çalıştaylar tertip etmekte, tanıtıma yönelik
                 basılı yayınların dağıtımını gerçekleştirmektedir. Şikâyet başvuru rehberi hem Kurum
                 sitemizde yayınlanmakta hem de basımı yapılarak vatandaşımıza dağıtılmaktadır.
                 E-başvuru sayfamızda da başvurucuyu bilgilendirmeye yönelik açıklamalara yer
                 verilmektedir.
                 2023 yılında da nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısının artırılarak Kurumumuzun
                 sorun çözme yeteneğinin daha üst seviyelere çıkarılması için bilinçlendirmeye ve
                 farkındalık artırmaya yönelik faaliyetlerimiz artarak devam edecektir.










              84 2022 YILLIK RAPOR
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90