Page 208 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 208

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               sorulduğu, bu sıralamaya ve yüzdesel-sayısal anlamda da kesin olarak uyulduğu,
               sınavdaki soru kategorisi, sayısı ve bölümlerinin üniversitelerde okutulan dersler ve
               bu mühendisliğin temelini oluşturan kategorilerle uyumlu olduğu, konu başlıklarının
               EHM alanında verilen temel ders kategorilerini yansıttığı ve doğru olduğu, 100
               sorunun tamamının cevaplarının altlarındaki seçeneklerde mevcut olduğu hususları
               tespit edilmiştir.
               4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu kapsamında “Sınav Soru ve Cevaplarının Erişime
               Açılması” talebiyle ilgili olarak, idarenin sorulan soruları paylaşmama yönündeki
               gerekçelerinde kamu yararının olduğu fakat kişilerin hak arama özgürlüklerini
               kullanabilmeleri için anılan soru ve cevaplara erişebilmelerinin gerektiği, ulaşılmak
               istenen kamu yararı ile bilgi edinme hakkı ve hak arama özgürlüğü arasındaki makul
               dengenin kurulamadığı ve bu sınırlayıcı önlemin zorunlu bir toplumsal ihtiyaçtan
               kaynaklanmadığı, dolayısıyla idarenin bilgi edinme hakkını kullanan şikâyetçiyle
               kendi soru kitapçığının, cevaplarının ve doğru cevap anahtarının bir örneğini
               vermemesine ilişkin işlemde hukuka uyarlılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
               STS soru ve cevaplarının adayların erişimine açılmasına ilişkin idari işlemde adaylara
               bilgi edinme haklarının tam ve etkin olarak kullandırılmadığı, dolayısıyla ülkemizin
               de taraf olduğu uluslararası sözleşmelerle güvence altına alınan ve hukuk devletinin
               vazgeçilmez ilkelerinden olan “bilgiye erişim”, “hak arama hürriyeti”, “adil yargılanma
               hakkı” ve “mahkemeye başvuru hakkının” doğrudan veya dolaylı olarak ihlal edilerek
               hukuka ve hakkaniyete uyarlı davranılmadığı tespit edilmiştir.

               Sonuç olarak, 2015 Seviye Tespit Sınavının tüm alanlarında sorulan soruların ve   207
               cevaplarının ilgili kamu idareleri ile gerekli hukuki süreçleri tamamlanarak kamuoyuna
               açılması, Yurtdışı Yükseköğretim  Diplomaları  Denklik Yönetmeliği  uyarınca
               önümüzdeki dönemlerde yapılacak Seviye Tespit Sınavlarında soru içeriklerinde öz
               Türkçesi verilen bazı teknik terim ve tanımlamaların yanına parantez içinde uluslararası
               literatürdeki karşılıklarının verilmesi önerisinin idarece değerlendirilmesi hususunda
               Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına tavsiyede bulunulmasına, şikâyetçinin “Sınavın
               ve Kılavuzun Mevzuata Uygun Olmadığına İlişkin İddialarının” yerinde olmadığına
               ve bu yöndeki taleplerinin reddine karar verilmiştir.
                         50
               2016/1888  esas numarası ile kayda alınan bir başvuruda, Fırat Üniversitesi Teknik
               Bilimler Meslek Yüksek Okulu Biyomedikal Cihaz Teknolojisi programında öğrenim
               görmekte olan şikâyetçi tarafından, 2014-2015 öğretim yılında iki dersten mezuniyet
               sınavına girdiği, bu derslerden birinden başarısız olduğu belirtilerek kalan bir dersten
               tekrar mezuniyet sınavına alınması talep edilmiştir.

               50  2016/1888 şikâyet numaralı başvuru için verilen 12/10/2016 tarihli Kısmi Tavsiye Kısmi Ret Kararı.



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213