Page 212 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 212

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                         54
               2015/6050  esas numarası ile kayda alınan başvuruda şikâyetçi tarafından, Ege
               Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Güneş Enerjisi Anabilim Dalındaki “Gelişim
               ve Öğrenme” ile “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” adları altındaki formasyon
               derslerinin tüm doktora öğrencileri için zorunlu tutulması uygulamasının kaldırılması
               talep edilmiştir.

               Şikâyet konusunun,  YÖK tarafından yükseköğretim faaliyetlerinin  “kalitesinin”
               yükseltilmesinin amaçlandığı; bunun için “öğretim elemanlarının öğretim kuramları,
               yöntem ve teknikleri konusunda formal bir eğitim almalarının gerekli olduğu” yönünde
               tutum alındığı görülmüştür. Ayrıca doktora programları kapsamında, ilgili Kanun ve
               Yönetmeliğe uygun olarak müfredata eklendiği tespit edilen söz konusu derslerin
               Üniversite tarafından sunulmak istenen eğitimin ilke ve amaçları doğrultusunda
               düzenlenmesinin bilimsel özerkliğin doğal bir sonucu olduğu, akademik standartlar
               çerçevesinde ders müfredatlarının hazırlanmasının da üniversitenin yetki ve takdir
               alanında olduğu, bu kapsamda, doktora eğitimi sonrasında akademik personel olarak
               da çalışma tercihinde bulunabilecek kişilere anılan derslerin verilmesinin eğitim
               hizmetinin gereklerine uygun olduğu, müfredatta bu derslere yer verilmesinde
               mevzuata aykırılık bulunmadığı tespit edilmiş ve şikâyetçinin talebinin reddine karar
               verilmiştir.

                         55
               2016/1316  esas numarası ile kayda alınan başvuruda şikâyetçi tarafından, Gelibolu
               Piri Reis Meslek Yüksek Okulu tarafından yapılan Türk Dili Okutmanı alımı yazılı
               sınavında usulsüzlük yapıldığı iddia edilerek, sınav kâğıtlarının tarafsız bilirkişilerce
                                                                                                211
               yeniden değerlendirilerek yeniden sınav yapılması ve sorumlular hakkında soruşturma
               yapılması talep edilmiştir.

               Şikâyet konusunun çözüme kavuşturulabilmesi için yapılan inceleme ve araştırmalar
               kapsamında bilirkişi komisyonu oluşturulmuş; komisyonun raporunda özetle
               Sınava Ait Kadro İlanındaki “Türkçe Öğretmenliği lisans mezunu olma” koşulunun
               Türkçe  Okutmanlığı  kadrosu  için  sınırlayıcı  olduğu,  sınav  içeriğinin ilana çıkılan
               kadronun gerektirdiği yeterliliklerin ölçülmesi bakımından uygun olmadığı, cevap
               anahtarının  değerlendirilmesinden  akademik teamüllere aykırı bir şekilde kaynak
               gösterilmeksizin bir takım bilgilere yer verildiği, cevaplarda soru ile bağlantısızlık
               ve yanlışlıkların bulunduğu, cevap anahtarında yer verilen içeriğin atfedilen puanın
               değerini karşılayamadığı belirtilmiştir. Komisyon Raporunda ayrıca; şikâyete konu
               kadroya istihdamı yapılan kişinin bazı cevaplarının yanlışlık, eksiklik ve soruyla
               bağlantısızlıklar bakımından cevap anahtarıyla dikkatlerden kaçmayan tuhaf bir

               54
                 2015/6050 şikâyet numaralı başvuru için verilen 18/06/2016 tarihli Ret Kararı.
               55
                 2016/1316 şikâyet numaralı başvuru için verilen 10/10/2016 tarihli Tavsiye Kararı.

                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217