Page 276 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 276

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Bu kapsamda,

                  • 2013 yılında 184,
                  • 2014 yılından 123

                  • 2015 yılında 161,

                  • 2016 yılında 80,
               olmak üzere toplam 548 adet dosya uzlaşma yöntemiyle çözüme kavuşturulmuştur.

               8.1. Sosyal Güvenlik Hizmeti Sunan Kurumlar
               Yetim Aylığı ve Sağlık Güvencesinin Bağlanması

               Şikâyetçi başvurusunda; 01/07/2015 tarihinde Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler
               Meslek Yüksek Okulu Dış Ticaret bölümünden (2 yıllık) mezun olduğunu, 03/08/2015
               tarihinde de Fırat Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme (4 yıllık)
               bölümüne kayıt olduğunu, babasından aldığı yetim aylığı ve sağlık güvencesinin 5
               aydır kesilmiş durumda olduğunu, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına dört kez
               öğrenci belgesi göndermesine rağmen aylığının bağlanmadığını ifade ederek; yetim
               aylığı ve sosyal güvencesinin tekrar bağlanmasını Kurumumuzdan talep etmiştir.

               Şikâyet  başvurusuna  ilişkin  olarak, bilgi  almak  ve  konunun  uzlaşma yoluyla
               çözülmesini değerlendirebilmek amacıyla Sosyal Güvenlik Kurumu yetkilileri ile
               iletişime geçilmiş ve şikâyetçinin durumu hakkında bilgi talep edilmiştir. 29/01/2016
               tarihinde Kamu Görevlileri Emeklilik Daire Başkanlığı yetkilileri tarafından konuya
               ilişkin tarafımıza telefon aracılığıyla dönüş yapılarak; şikâyetçinin dosyasının yeniden
               gözden geçirildiği ve 01/09/2015 tarihi itibariyle Ziraat Bankası Elazığ Merkez
               Şubesi nezdinde ilgilinin yetim aylığının yeniden bağlandığı bilgisi verilmiştir.


               Bu doğrultuda şikâyetçiye telefonla ulaşılarak yetim aylığının bağlandığı bilgisinin
               mevcut olduğu ve banka hesaplarının kontrol edilmesi suretiyle aylığının bağlandığının
                                                                                                275
               teyit edilmesi istenmiştir. Şikâyetçi, Kurumumuza ilettiği 15/02/2016 tarihli
               dilekçesinde, talep ettiği yetim aylığının hesabına yatırıldığını ve sağlık güvencesinin
               bağlandığını belirterek, çalışmalarımızdan ötürü teşekkürlerini iletmiştir.

               Şikâyet başvurusu hakkında, Kurumumuzun girişimleri neticesinde, ilgili idare
                                                                           118
               tarafından şikâyetçinin talebi yerine getirilerek uzlaşma sağlanmıştır .
               118  2015/5997 şikâyet numaralı başvuru için verilen 24/02/2016 tarihli KVYO Kararı



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281