Page 84 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 84

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ilgili Kamu Denetçisine havale edilmektedir. Kamu Denetçisi ise şikâyeti uzmana
               ileterek inceleme ve araştırma sürecini başlatmaktadır.
               5.2. Şikâyet İnceleme Süreci ve Kararlar

               Kurumumuza ulaşan şikâyetler öncelikle ön incelemeye tabi tutulmaktadır. Yapılan
               bu ön inceleme sonucunda;

                  •   Konusu Kurumumuz görev alanına girmeyen,

                  •   Başvuru süresi içerisinde yapılmayan,

                  •   Kurumumuzda incelenmekte ve araştırılmakta olan bir şikâyet başvurusuyla
                      veya Kurumumuz tarafından daha önce sonuçlandırılan bir şikâyetle sebepleri,
                      konusu ve tarafları aynı olan,
                  •   Yargı organlarında görülmekte olan veya yargı organlarınca karara bağlanmış
                      uyuşmazlıklara ilişkin olan,

                  •   Başvuru usulüne uygun olmayan,
                  •   Şikâyet başvurusunda bulunması gereken isim, adres, unvan gibi zorunlu    83
                      bilgileri içermeyen,

                  •   Menfaat ihlali içermeyen,

               şikâyetler hakkında  İncelenemezlik Kararı verilerek; başvuru sahibi, gerekçesiyle
               birlikte karar hakkında yazılı olarak bilgilendirilmektedir.

               Ön inceleme aşamasında ele alınan bir diğer husus ise şikâyetçinin Kurumumuza
               başvurmadan  önce  ilgili  idareye  başvurmasıyla  idari  başvuru  yollarının  tüketip
               tüketilmediğidir. Kurumumuza başvuruda bulunabilmek için, idari işlemden
               doğan zararın giderilmesinin üst makamdan, üst makam yoksa işlemi yapmış olan
               makamdan, özel kanunlarda belirtilmiş olması halinde ise bu makamlardan, idarî
               dava açma süresi içinde istenmesi gerekmektedir.

               İdari başvuru yollarının tüketilmediğinin tespiti halinde ise  Gönderme  Kararı
               verilmekte ve söz konusu karar gereğinin yapılması için ilgili idareye, bilgi vermek
               için de başvuru sahibine iletilmektedir. Gönderme Kararları ile şikâyetçi, ilgili
               idareye çözüm için başvurmuş olarak değerlendirilmekte ve idari başvuru yollarının
               tüketilmesi şartı sağlanmış olmaktadır. Diğer bir ifadeyle, şikâyet işlem tesis etmesini
               sağlamak üzere Kurum aracılığıyla ilgili idareye bildirilmektedir.



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89