Page 84 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 84
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
ilgili Kamu Denetçisine havale edilmektedir. Kamu Denetçisi ise şikâyeti uzmana
ileterek inceleme ve araştırma sürecini başlatmaktadır.
5.2. Şikâyet İnceleme Süreci ve Kararlar
Kurumumuza ulaşan şikâyetler öncelikle ön incelemeye tabi tutulmaktadır. Yapılan
bu ön inceleme sonucunda;
• Konusu Kurumumuz görev alanına girmeyen,
• Başvuru süresi içerisinde yapılmayan,
• Kurumumuzda incelenmekte ve araştırılmakta olan bir şikâyet başvurusuyla
veya Kurumumuz tarafından daha önce sonuçlandırılan bir şikâyetle sebepleri,
konusu ve tarafları aynı olan,
• Yargı organlarında görülmekte olan veya yargı organlarınca karara bağlanmış
uyuşmazlıklara ilişkin olan,
• Başvuru usulüne uygun olmayan,
• Şikâyet başvurusunda bulunması gereken isim, adres, unvan gibi zorunlu 83
bilgileri içermeyen,
• Menfaat ihlali içermeyen,
şikâyetler hakkında İncelenemezlik Kararı verilerek; başvuru sahibi, gerekçesiyle
birlikte karar hakkında yazılı olarak bilgilendirilmektedir.
Ön inceleme aşamasında ele alınan bir diğer husus ise şikâyetçinin Kurumumuza
başvurmadan önce ilgili idareye başvurmasıyla idari başvuru yollarının tüketip
tüketilmediğidir. Kurumumuza başvuruda bulunabilmek için, idari işlemden
doğan zararın giderilmesinin üst makamdan, üst makam yoksa işlemi yapmış olan
makamdan, özel kanunlarda belirtilmiş olması halinde ise bu makamlardan, idarî
dava açma süresi içinde istenmesi gerekmektedir.
İdari başvuru yollarının tüketilmediğinin tespiti halinde ise Gönderme Kararı
verilmekte ve söz konusu karar gereğinin yapılması için ilgili idareye, bilgi vermek
için de başvuru sahibine iletilmektedir. Gönderme Kararları ile şikâyetçi, ilgili
idareye çözüm için başvurmuş olarak değerlendirilmekte ve idari başvuru yollarının
tüketilmesi şartı sağlanmış olmaktadır. Diğer bir ifadeyle, şikâyet işlem tesis etmesini
sağlamak üzere Kurum aracılığıyla ilgili idareye bildirilmektedir.
YILLIK RAPOR 2016