Page 87 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 87
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Tablo 9: Yıllar İtibariyle Başvuru Şekillerine Göre Dağılım
Başvuru 2013 yılı 2014 yılı 2015 Yılı 2016 Yılı Toplam 2016
Şekli Yüzde
Faks 211 133 94 79 517 % 1,43
Elden 365 665 574 585 2189 %10,60
Posta 2136 1775 1776 1117 6804 %20,24
E-başvuru 4356 2978 3516 3631 14481 %65,79
E-posta 570 88 95 107 860 % 1,94
TOPLAM 7638 5639 6055 5519 24851 100,00
Şekil 9: 2016 Yılı Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı (%)
86
20,24% E-BAŞVURU
POSTA
10,60%
65,79% ELDEN
E-POSTA
1,94%
FAKS
1,43%
Kuruma yapılan başvurulardan önceki yıllarda da olduğu gibi ilk sırayı % 31,87
ile “kamu personel rejimine” yönelik şikâyetler alırken, bunu % 12,12 ile “eğitim-
öğretim, gençlik ve spor”, %10,07 ile “çalışma ve sosyal güvenlik”, %6,67 ile “mahalli
iadrelerce yürütülen hizmetler”, %6,12 ile “adalet, milli savunma ve güvenlik” ve
%5,91 ile ise ekonomi, maliye ve vergi alanları takip etmektedir. Şikâyet konularının
yılar itibariyle dağılımı aşağıda sunulmaktadır:
YILLIK RAPOR 2016