Page 85 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 85

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Ön  incelemeyi  takiben  şikâyet  başvurularının  inceleme  ve  araştırma  aşamasına
               geçilmektedir. Şikâyetlerin sebepleri ve konuları aynı olanlar için Birleştirme Kararı
               alınmakta ve birden fazla şikâyet tek bir şikâyet dosyası altında incelenmektedir.

               İnceleme  aşamasında, bürokrasi  ve kırtasiyecilikle  çözümü  geciktirmemek için,
               öncelikle şikâyetin en kısa sürede nasıl sonuçlandırılacağına ilişkin bir değerlendirme
               yapılmaktadır. Söz konusu şikâyetin herhangi bir yazışmaya yer verilmeden
               çözülebileceği kanaatine varılırsa, ilgili idare ile (telefonla veya bizzat) görüşmeler
               yapılabilmektedir. Yapılan görüşmelerde şikâyet konusu ile ilgili bilgi verilip, idareden
               çözüm için işlem tesis etmesi istenmektedir.

               Ancak, şikâyetin bu yolla çözülemediği hallerde, şikâyet konusu hakkında bilgi ve
               belgeler ile şikâyet hakkındaki değerlendirmeleri ilgili idareden talep edilmekte, idare
               şikâyet hakkında bilgilendirilmekte ve böylece idareye de söz hakkı tanınmaktadır.
               İdare, istenilen bilgi ve belgeleri elektronik posta yoluyla Kurumumuz elektronik posta
               adresine ve bu isteğin tebliğ edildiği tarihten itibaren en geç otuz gün içinde de bu
               belgelerin asıllarını göndermekle yükümlüdür. 6328 sayılı Kanunun “Bilgi ve belge
               istenmesi” başlıklı 18 inci maddesi hükmü uyarınca, süresi içinde istenen bilgi
               ve belgeleri haklı bir neden olmaksızın vermeyenler veya eksik verenler hakkında
      84       Başdenetçi veya Denetçinin başvurusu üzerine ilgili merciin soruşturma açma
               zorunluluğu bulunmaktadır.  Soruşturma  açılmasına  ilişkin işlem  ve  soruşturma
               sonucu hakkında ilgili merci Kurumumuzu bilgilendirmekle mükelleftir.

               Devlet sırrı veya ticarî sır niteliğindeki bilgi ve belgeler, yetkili mercilerin en üst
               makam veya kurulunca açıkça gerekçesi belirtilmek suretiyle verilmeyebilir. Ancak,
               Devlet sırrı niteliğindeki bilgi ve belgeler Başdenetçi veya görevlendireceği Denetçi
               tarafından yerinde incelenebilir.

               Başdenetçi veya Denetçiler, inceleme ve araştırma konusuyla ilgili olarak özel
               veya teknik bilgiyi gerektiren hâllerde alanında uzman kişileri bilirkişi olarak
               görevlendirebilmekte, tanık veya ilgili kişilerin dinlenmesine karar verebilmektedirler.
               İnceleme ve araştırma sonucu şikâyetin yerinde olduğu kanaatine varılması hâlinde
               Tavsiye Kararı verilmektedir. Kararda idareye hatalı davranıldığının kabulü, zararın
               tazmini, işlem yapılması veya eylemde bulunulması, mevzuat değişikliğinin yapılması,
               işlemin geri alınması, kaldırılması, değiştirilmesi veya düzeltilmesi, uygulamanın
               düzeltilmesi, uzlaşmaya gidilmesi, tedbir alınması gibi önerilerde bulunulmaktadır.

               İlgili merci, tavsiye doğrultusunda tesis ettiği işlemi, aldığı önlemi veya tavsiye edilen
               çözümü uygulanabilir nitelikte görmediği takdirde bunun gerekçesini otuz gün içinde
               Kurumumuza göndermekle mükelleftir.



               YILLIK RAPOR 2016
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90