Page 86 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 86

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               İnceleme ve araştırma sonucunda şikâyetin yerinde olmadığı kanaatine varılması
               hâlinde ise Ret Kararı verilmektedir.

               Ayrıca, şikâyetçinin başvurusundan vazgeçmesi, şikâyetçi gerçek kişi ise ölümü veya
               tüzel kişi ise tüzel kişiliğinin sona ermesi, şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından
               yerine getirilmesi, inceleme ve araştırma devam ederken şikâyet konusu hakkında dava
               açılması durumlarında Kurumumuz tarafından Karar Verilmesine Yer Olmadığına
               Dair Karar verilmektedir. Kurumun tarafları uzlaştırmasıyla şikâyet konusu olaydaki
               hatalı işlemin idare tarafından düzeltilmesi halinde de bu karar alınmaktadır.

               Tavsiye ve Ret Kararları, Kamu Denetçisinin  önerisi üzerine, bizzat Kamu
               Başdenetçisi tarafından verilmektedir. Kamu Başdenetçisi, şikâyet başvurusu ile
               şikâyete ilişkin tüm bilgi ve belgeleri, gerek ulusal gerekse uluslararası mevzuat
               hükümleri çerçevesinde incelemekte, hakkaniyet ve iyi yönetim ilkelerini de göz
               önünde bulundurarak önerilerde bulunmaktadır. Başdenetçilik, kararın verilmesinden
               sonra sonucu etkileyebilecek bilgi ve belgelerin ortaya çıkması durumunda şikâyet
               hakkında yeniden inceleme ve araştırma yapabilmektedir.

               5.3. Genel İstatistiki Bilgiler

               Kurumumuz  tarafından  29/03/2013  tarihi  itibariyle  şikâyet  başvuruları başvuru   85
               şekli itibarıyla elden, posta, e-posta, faks ve e-başvuru sistemi aracılığı ile alınmaya
               başlanmıştır. 29/03/2014 tarihinden itibaren ise Kurumumuzca mahalli idarelere ait
               başvurular da alınmaya başlanmıştır.

               Bu kapsamda; Kurumumuza 2013 yılı içerisinde 7638, 2014 yılında 5639, 2015
               yılında 6055 ve 2016 yılında ise  5519 olmak üzere toplam  24.851  adet  şikâyet
               başvurusu yapılmıştır.

               Tablo 8: Yıllar İtibariyle Başvuru Sayıları

                 Yıl/Tarih                  2013    2014      2015     2016     Toplam


                 Toplam Şikâyet Sayısı      7638    5639      6055     5519     24851


               2016 yılında yapılan 5519 başvurunun büyük bir bölümünün önceki yıllarda da olduğu
               gibi yine %65,79’u “e-başvuru” sistemi ile %20,24’ü posta yolu ile gerçekleştirilmiştir.
               Yıllar itibariyle başvuru şekline ilişkin veriler aşağıda gösterilmektedir.








                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91