Page 227 - KDK
P. 227
I. USUL
A. Şikayet Başvuru Süreci
1. Şikayet başvurusu Kurumumuz çocuk internet sayfasındaki baş-
vuru formu doldurularak yapılmıştır. Başvuru formu 30/4/2014 tarih
ve 2014/4099 sayı ile kayıt altına alınmıştır. Şikayet başvurusunun
karara bağlanması için 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı
Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41/1 a
maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci maddesinin birinci fık-
rasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştırmasına
geçilerek, 2014/1941 sayılı Tavsiye Kararı Önerisiyle Kamu Beşdenet-
çisine sunulduğu anlaşılmıştır.
B. Ön İnceleme Süreci
2. Şikayet başvurusunun ön incelemesinde, şikayet konusuna iliş-
kin BİMER’e 28/1/2014 ve 4/4/2014 tarihlerinde iki kez başvuruda
bulunulduğu, bu başvurulara bilgi mahiyetli cevaplar alındığı anla-
şılmıştır. Her ne kadar yaşı itibariyle başvurucunun başvuru ehliyeti
mevzuat karşısında veli veya vasi onayını gerektirmekte ise de, ulus-
lararası sözleşmeler, çocuğun üstün çıkarı, anayasal eğitim hakkı ve
Kurumumuzun statüsü ve niteliği gözetildiğinde çocuğun menfaat
ihlali olduğundan başvurunun geçerli olduğu kabul edildiği ve daha
sonra velisi olan babasının 11.09.2014 tarihli e mail yoluyla yapılan
başvuruya izin verdiği, şikayet konusunun idarenin geçici görevlendir-
me ve vekil öğretmen görevlendirme gibi idari işlemlerinden kaynak-
lanan, kadrolu öğretmen yerine vekil öğretmenlerle eğitim hizmetini
sağlama tutumu ile ilgili olduğu bir çocuk için ilköğretim aşamasının
ne denli önemli olduğu göz önünde bulundurularak idarenin bu tutu-
munun telafisi güç veya imkansız zararlara sebep olacağı düşünülerek
idari başvuru koşulu aranmadığı, şikayet konusunun Kurumumuzun
görev alanına girdiği, şikayetin süresinde yapıldığı ve diğer ön ince-
leme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu nedenle şikayetin
inceleme ve araştırmasına engel bir eksikliğin bulunmadığı tespit edil-
miştir.
222 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU