Page 242 - KDK
P. 242

B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları

               4) Şikayet başvurusunda yer alan iddialarla ilgili gerekli incelemele-
            rin yapılabilmesi amacıyla; Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri
            Kurumu ile yazışmalar yapılarak gerekli bilgi ve belgeler temin edil-
            miştir. Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu tarafından
            Kurumumuza gönderilen 29/06/2015 tarih ve 7775 sayılı cevabi yazı
            ekinde;
               4.1)  Şikâyetçi ...’un Göztepe Ağız ve Diş Sağlığı Merkezine
            25/04/2007 tarihinde ilk defa müracaat ettiği, epikriz raporunda be-
            lirtildiği üzere 2009-2010-2011 yıllarında aralıklarla kuruma başvur-
            duğu kendisine detartraj, amalgam dolgu, kanal tedavisi gibi birçok
            işlem yapıldığı,

               4.2)18 yaşını doldurmayan ve kanunen reşit sayılmayan ve velisi
            ya da vasisi ile gelmeyen hastaların tek başlarına ya da birinci derece
            olmayan akraba ve yakınları ile birlikte muayene ve tedavi amacı ile
            kurumlarına müracaat ettiklerinde tedavi hizmetlerinin aksamaması
            ve hasta mağduriyetini önlemek açısından 1219 sayılı Kanun ve Hasta
            Hakları Yönetmeliğine göre veli ya da vasisi hazır bulunmadığından
            tedavi edilemediği mevzuata göre kuruma müracaat eden hastalara
            uygulanacak tüm tedavi/müdahaleden önce bilgilendirilmiş onam for-
            munun  düzenlenmesi  dolayısıyla  müdahale  öncesi  rızanın  alınması
            gerekmekte olduğu, yaş küçüklüğü, akıl hastalığı ve benzeri sebeplerle
            ayırt etme gücüne sahip olmayan kısıtlılar yönünden kanuni temsil-
            cilerinin muvafakati/izninin alınmasının zorunlu olduğu, ancak her
            somut durumun ayrı ayrı değerlendirilebileceği, alınan rızanın kapsa-
            mı ve şekline ilişkin olarak Hasta Hakları Yönetmeliğinde öngörülen
            kurallara göre hareket edilmesi gerektiği,

               4.3) Diş tedavilerinin genel olarak hayati öneme haiz olmadığı ve
            hastaya uygulanan girişimsel işlemlerin geri dönüşü olmayan direk
            müdahaleler olması sebebiyle yaş sınırının düşürülmesinin mümkün
            olmadığı ifade edilmiştir.
               4.4) Kurumumuzca Sağlık Bakanlığı Göztepe Ağız ve Diş Sağlığı
            Merkezi ile 25/12/2015 tarih ve 13458 sayılı yazışma ve görüşmeler
            neticesinde; 11/09/1999 doğumlu şikayetçi ...’un Temmuz ayı içerisin-
            de yine Diş tedavisi için geldiği, muayenesinin yapıldığı ve buna ilişkin
            Epikriz Raporu kayıtları gönderilmiştir.



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  237
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247