Page 237 - KDK
P. 237

37. Kaldı ki; BM Çocuk Hakları Sözleşmesinin 3 üncü maddesine
            göre idari makamlar tarafından yapılan ve çocuğu ilgilendiren tüm fa-
            aliyetlerde çocuğun yüksek yararının temel düşünce olması gerekmek-
            tedir. Çocuk Hakları Komitesinin yorumuna göre; taraf Devletlerden
            her biri, çocuğun yüksek yararının değerlendirilmesi ve birinci planda
            göz önünde bulundurulması hakkına saygı gösterip bu hakkı yaşama
            geçirmeli ve her taraf Devlet bu hakkın eksiksiz biçimde yaşama geç-
            mesi için gerekli, bilinçli ve somut tüm önlemleri alma yükümlülüğü
            altındadır. Çocuğun yüksek yararı kavramı, hem Sözleşme’de öngörü-
            len tüm hakların eksiksiz biçimde gerçekleşmesini hem de çocuğun
            bütünsel gelişimini amaçlamaktadır. Komiteye göre çocuğun yüksek
            yararının ne olduğuna ilişkin yetişkin kişinin yargısı, çocukların Söz-
            leşme’de öngörülen tüm haklarına saygıdan üstün gelemez; ve uygula-
            maya dönük her tür önlemin benimsenmesinde çocuğun yüksek yararı
            birinci derecede gözetilecektir. Bu ifade Devletlere kesin bir hukuksal
            yükümlülük getirmektedir. Devletler, başlatılacak herhangi bir giri-
            şimde, çocuğun yüksek yararının değerlendirilip buna birinci derecede
            ağırlık  tanınıp  tanınmayacağı konusunda herhangi bir  takdir  hakkı
            kullanamazlar. Sözleşmedeki bu hüküm ve Komitenin yorumları göz
            önünde bulundurulduğunda çocuğu doğrudan ilgilendiren eğitim hiz-
            metinin verilmesi konusunda ilgili idarelerin çocuğun yüksek yararı-
            nı birinci derecede gözetmesi beklenmektedir. Dosya kapsamında ise
            tüm eğitim hayatını şekillendiren ve eğitimin bir anlamda temeli olan
            ilköğretimin ilk 3 yılında bir çocuğun 7 öğretmen değiştirmesinin baş-
            tan önlenmesi, önlenememiş ise bir itiraza gerek kalmaksızın derhal
            düzeltilmesi hukukun, hakkaniyetin ve iyi yönetim ilkelerinin bir ge-
            reğidir.

               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT

               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
               38. 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
            nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı
            üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde
            bulunulmaz ise durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye
            başlayacaktır.





           232   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242