Page 291 - KDK
P. 291

60. Diğer taraftan, şikâyetçi hakkında düzenlenen her iki raporda
            da benzer tanılar konulmasına karşın, eksik düzenlendiği veya önemli,
            bazı konulara cevap verilmediği, bu raporlardan ilki olan Tokat Devlet
            Hastanesi Sağlık Kurulu Raporunda şikâyetçinin ağır özürlü olmadığı
            kanaatine varılması, diğer Sağlık Kurulu Raporunda ise Antalya Eği-
            tim ve Araştırma Hastanesi tarafından kişinin ağır özürlü olduğuna
            karar verilmesi nedeniyle söz konusu iki rapordaki çelişki nedeniyle
            hangisinin kişinin özür durumunu yansıttığı konusunda tereddüt
            oluştuğundan Antalya Üniversite Hastanesinden şikâyetçinin sağlık
            durumunun tespit edilebilmesi ve çalışıp çalışamayacağının değerlen-
            dirilmesi için gerekli çalışmaların yapılması istenilmiştir.

               61.Şikâyetçiye ilişkin Antalya Üniversite Hastanesi tarafından dü-
            zenlenen Sağlık Kurulu Raporunda, şikâyetçiye tedavi ile çalışma ola-
            nağı olmayan orta derecede mental retardasyon (IQ:49) teşhisi konul-
            duğu, şikâyetçinin özür oranın yüzde 70 olduğu, ilgilinin ağır özürlü
            olduğu ve şikâyetçinin çalıştırılamayacağı işlerin niteliği kısmında “ça-
            lışamaz “ibaresinin olduğu dolayısıyla son raporun, yeterli, inandırıcı ,
            gerekçeli ve kanaat verici olduğu sonuç ve kanaatine varıldığından son
            rapora itibar edilmek gerekmiştir.

               62.  Şikâyetçiye Antalya Üniversite Hastanesi tarafından verilen
            Sağlık Kurulu Raporunda kişinin çalışamayacağı hususunun tered-
            düte yer vermeyecek şekilde tespit edilmiş olması nedeniyle muhtaç
            olduğunu da 5434 sayılı Kanunun 108 inci maddesi gereğince ayrıca
            belgelemiş olan şikâyetçiye, Anayasanın 2, 10, 60, 61 inci maddeleri,
            İnsan Hakları Evrensel Bildirgesinin 25 inci maddesi, Birleşmiş Millet-
            ler Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşmenin 25 ve 28 inci maddeleri,
            Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının görev ve yetkilerini düzen-
            leyen 3146 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ile 5434 sayılı Kanunun 74
            üncü maddesinin yedinci fıkrası kapsamında yetim aylığı bağlanma-
            sının gerektiği, bunun hukuka ve hakkaniyete uygun olduğu değer-
            lendirilmiş olup, bu husustaki idare işleminde hukuka ve hakkaniyete
            uygunluk bulunmamaktadır. Gerekli işlemlerin Sosyal Güvenlik Kuru-
            munca ivedilikle yapılması için tavsiye kararı verilmesi gerektiği sonuç
            ve kanaatine varılmıştır.









           286   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296