Page 37 - KDK
P. 37

belirtir sağlık kurulu raporunun düzenlenerek Müdürlüğe iletilmesini
            talep etmiştir.
               Hastane tarafından psikiyatrik muayene, psikometrik inceleme ve
            sosyal  inceleme  raporlarının  değerlendirilmesi  sonucunda  ise  şika-
            yetçiye “Hezeyanlı Bozukluk” teşhisi konulmuştur. Şikayetçinin “ma-
            lulen emeklilik ve silahının alıkonulmasının” uygun olacağına dair
            29/04/2008 tarihli ve 2028 no’lu sağlık kurulu raporu da, Emniyet
            Müdürlüğüne iletilmiştir.
               Şikayetçi, 24/12/2012  tarihinde Hastaneye  başvurarak hakkında
            düzenlenmiş olan sosyal anket formu ile diğer sosyal anket formla-
            rının kendisine gönderilmesini e  posta ile talep etmiştir. 26/12/2013
            tarihli cevabi e-postada ise, Hasta Hakları Yönetmeliğinin 19’uncu
            maddesi  uyarınca formlarının  şikayetçiye  verilemeyeceği kendisine
            bildirilmiştir.
               27/12/2012 tarihinde şikayetçi, Hastaneye tekrar başvurarak Yö-
            netmelikte atıf yapılan maddenin teşhisin gizliliğine yönelik olduğu-
            nu, kendisinin ise teşhis için yapılan anketleri talep ettiğini iletmiştir.

               Bakırköy Prof. Dr. ...Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve
            Araştırma Hastanesi ise 22/01/2013 tarihli cevabi yazısında yine Has-
            ta Hakları Yönetmeliğinin 19’uncu ve 23’üncü maddelerine atıfta bu-
            lunarak şikayetçinin istemini reddetmiştir.
               Yapmış olduğu ikinci başvurusunda da talep etmiş olduğu bilgileri
            alamayan şikayetçi, 22/01/2013 tarihinde Bilgi Edinme Değerlendir-
            me Kuruluna başvurmuştur. Kurul, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı
            Kanunun  13’üncü,  Bilgi  Edinme  Hakkı  Kanununun  Uygulanmasına
            İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmeliğin 24’üncü maddeleriyle
            düzenlenen itiraz usulünde başvurunun yapıldığı kurum veya kuru-
            luşun talepleri eksik karşılaması veya hiç karşılamaması durumunda
            başvuru sahibince aynı kurum veya kuruluşa itiraz edilmesine veya
            başvurunun yinelenmesine ilişkin bir usulün öngörülmediği, bu ne-
            denle itiraz süresinin kurum ve kuruluşun ilk başvuruya verdiği ret
            cevabından itibaren başlaması gerektiğini, bu nedenle şikayetçinin
            Kurula itiraz etme süresinin dolmuş olduğunu belirterek itiraz dilek-
            çesini işleme almamıştır.







            32   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42