Page 39 - KDK
P. 39
III- ŞİKAYET KONUSU İLE İLGİLİ MEVZUAT
6) Türkiye Cumhuriyeti Anayasası:
74 ‘üncü madde- Dilekçe, Bilgi Edinme ve Kamu Denetçisine Başvurma
Hakkı: “Vatandaşlar ve karşılıklılık esası gözetilmek kaydıyla Türki-
ye’de ikamet eden yabancılar kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve
şikayetleri hakkında, yetkili makamlara ve Türkiye Büyük Millet Mec-
lisine yazı ile başvurma hakkına sahiptir.
Kendileriyle ilgili başvurmaların sonucu, gecikmeksizin dilekçe sa-
hiplerine yazılı olarak bildirilir.
Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahip-
tir.”
7) İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi:
13’uncu madde-Etkili Başvuru Hakkı:
Bu Sözleşme’ de tanınmış olan hak ve özgürlükleri ihlal edilen her-
kes, söz konusu ihlal resmi bir hizmetin ifası için davranan kişiler ta-
rafından gerçekleştirilmiş olsa dahi, ulusal bir merci önünde etkili bir
yola başvurma hakkına sahiptir.
17’inci madde- Hakları Kötüye Kullanma Yasağı:
Bu Sözleşme’deki hiçbir hüküm, bir devlete, topluluğa veya kişiye,
Sözleşme’de tanınan hak ve özgürlüklerin yok edilmesi veya bunların
Sözleşme’de öngörülmüş olandan daha geniş ölçüde sınırlandırılma-
larını amaçlayan bir etkinliğe girişme ya da eylemde bulunma hakkı
verdiği biçiminde yorumlanamaz.
18’inci madde- Haklara getirilecek kısıt/anmaların sınırlanması:
Anılan hak ve özgürlüklere bu Sözleşme hükümleri ile izin verilen
kısıtlamalar öngörüldükleri amaç dışında uygulanamaz.
8) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu:
Genel Gerekçe: Bilgi edinme hakkının sınırları belirlenmiş ve açık-
lanması halinde kamunun zarar görebileceği bilgi veya belgeler ile ki-
şilerin zarar görebileceği bilgi veya belgeler, Kanun kapsamı dışında
tutulmuştur.
4 ‘üncü madde:
34 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU