Page 378 - KDK
P. 378

F. İyi Yönetişim İlkelerine Uygunluk Yönünden Değerlendir-
            me
               32) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anla-
            yışında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil aynı
            zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir.

               33) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6’ncı maddesinde: “Ku-
            rum, inceleme ve araştırma yaparken idarenin, insan haklarına dayalı
            adalet  anlayışı  içinde;  kanunlara  uygunluk,  ayrımcılığın  önlenmesi,
            ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüst-
            lük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk,
            kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma hakkı,
            bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli
            olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın gecikti-
            rilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim
            ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bu-
            lunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar. “ hükmü yer almak-
            tadır. Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41’inci maddesi ve Avrupa
            Parlamentosu tarafından kabul edilen Avrupa Doğru İdari Davranış
            Yasası gibi uluslararası mevzuatlarda da iyi yönetim ilkelerinin ne ol-
            duğuna ilişkin açıklamalara yer verilmiştir.
               34) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
            ticesinde;  Kurumumuzca istenilen bilgi ve belgeleri idarenin yasal
            süresi içerisinde gerekçeli olarak Kurumumuza gönderdiği, idarenin
            başvurucu ile ilgili işlemlerinde; her türlü bilgi ve belge verilerek baş-
            vuruya da süresi içinde gerekçeli olarak cevap verildiği, bu yönlerden
            İdarenin iyi yönetim ilkelerinden kanunlara uygunluk, hesap verilebi-
            lirlik, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli
            olması, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi ilkelerine uygun hare-
            ket ettiği ancak idarenin cevabi yazılarında şikayetçiye hangi sürede
            hangi mercilere başvurabileceğini göstermediği anlaşıldığından iyi yö-
            netim ilkelerinden karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi ilkesine
            uymadığı anlaşılmış olup idarenin bundan böyle bu ilkeye de uyması
            beklenmektedir.





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  373
   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383