Page 378 - KDK
P. 378
F. İyi Yönetişim İlkelerine Uygunluk Yönünden Değerlendir-
me
32) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anla-
yışında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil aynı
zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
mektedir.
33) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6’ncı maddesinde: “Ku-
rum, inceleme ve araştırma yaparken idarenin, insan haklarına dayalı
adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi,
ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüst-
lük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk,
kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma hakkı,
bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli
olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın gecikti-
rilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim
ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bu-
lunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar. “ hükmü yer almak-
tadır. Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41’inci maddesi ve Avrupa
Parlamentosu tarafından kabul edilen Avrupa Doğru İdari Davranış
Yasası gibi uluslararası mevzuatlarda da iyi yönetim ilkelerinin ne ol-
duğuna ilişkin açıklamalara yer verilmiştir.
34) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
ticesinde; Kurumumuzca istenilen bilgi ve belgeleri idarenin yasal
süresi içerisinde gerekçeli olarak Kurumumuza gönderdiği, idarenin
başvurucu ile ilgili işlemlerinde; her türlü bilgi ve belge verilerek baş-
vuruya da süresi içinde gerekçeli olarak cevap verildiği, bu yönlerden
İdarenin iyi yönetim ilkelerinden kanunlara uygunluk, hesap verilebi-
lirlik, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli
olması, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi ilkelerine uygun hare-
ket ettiği ancak idarenin cevabi yazılarında şikayetçiye hangi sürede
hangi mercilere başvurabileceğini göstermediği anlaşıldığından iyi yö-
netim ilkelerinden karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi ilkesine
uymadığı anlaşılmış olup idarenin bundan böyle bu ilkeye de uyması
beklenmektedir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 373