Page 399 - KDK
P. 399

19/3- Ancak yardım talebinin yerine getirilmesi için bahsi geçen
            gelir kıstasını sağlamanın yanında, ayrıca dönemsel yoksulluk riski
            nedeniyle acil sosyal yardıma ihtiyacı olma ve muhtaç durumda bulun-
            duğunun Mütevelli Heyeti kararıyla tespit edilmesi gerektiği,

               19/4- Mütevelli Heyetinin söz konusu takdir yetkisini kullanırken,
            öncelikle şikayetçinin ikamet adresinde hane ziyareti gerçekleştiril-
            diği, söz konusu ziyaret esnasında şikayetçinin eşi tarafından verilen
            bilgilerin teyidi adına Sosyal Yardım Bilgi Sistemi (SOYBİS) vasıtasıyla
            sorgulama yapıldığı,

               19/5- Yapılan araştırma neticesinde; aynı binada, alt/üst daireler-
            de yaşayan annesi ... Hanım ve babası ... Bey adına kayıtlı olan tapu/
            araç/emekli maaşı vd. varlıklar bulunduğunun tespit edildiği,

               19/6-  Yapılan tespitte; şikayetçinin anne ve babasının malvarlı-
            ğında yasal hak sahipliği bulunmasa da bu fiziki yakınlıkta yaşayan 1.
            derece akrabaların geleneksel olarak ihtiyaçlarını ortak karşılamaları,
            sahip oldukları gayrimenkul yahut araçları birlikte kullanmalarının
            ilçe genelinde sıklıkla karşılaşılan bir durum olması dolayısıyla, annesi
            ve babasının, şikayetçiye maddi destekte bulundukları yönünde izleni-
            min oluştuğu,
               19/7- Tüm bu sebeplerle Mütevelli Heyetinin şikayetçinin üçüz be-
            bekleri için mama ve bez talebini takdir yetkisine istinaden reddettiği
            anlaşılmışsa da ,


               19/8- İşlemlerin tesisinde idareye tanınan takdir yetkisinin sınırsız
            olmadığı, takdir yetkisinin kamu yararı ve hizmet gereklerine uygun
            yapılması gerektiği, idarenin varsayıma dayanmak suretiyle değerlen-
            dirme yaparak karar vermesinin sübjektif değerlendirme olacağı, hu-
            kuk devletinde bunun kabulünün mümkün olmadığı, hukuk güvence-
            sinin de bunu gerektirdiği kuşkusuz olup, idarenin değerlendirmeleri-
            ne katılmanın mümkün olmadığı, zira idarenin işlem ve eylemlerinde
            belli olaylara ve somut olgulara dayanması gerektiği,

               19/9- Ancak idarenin şikayete konu işlemin tesisinde takdir yetki-
            sini kullanırken, somut durumlardan ziyade varsayımlara ve izlenim-
            lere dayandığı, dolayısıyla bu durumun şikayet konusu işlemi sebep
            yönünden hukuka aykırı hale getirdiği,
               sonuç ve kanaatine varılmıştır.




           394   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404