Page 46 - KDK
P. 46

25) Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesi Tavsiye Kararında da, ki-
            şilerin sağlıkları ile ilgili bilgilere erişim hakkı olduğu vurgulanmış,
            sağlığına yönelik ciddi bir zararın söz konusu olması halinde bu hakka
            sınırlama getirileceği belirtilmiştir. Şikayet konusu olayda ise, şikayet-
            çiye sağlık kurulu raporu ile durumu bildirilmiş olup, sosyal inceleme
            tetkiklerinin verilmesinde böylesi bir zararın söz konusu olmayacağı
            değerlendirilmektedir.

               26) Tıbbı Sosyal Hizmet Uygulama Yönergesinin atıfta bulunulan
            düzenlemesinde ise, sosyal çalışmacının hazırlayacağı raporlarda, ra-
            porlara esas çalışmalarında üçüncü kişilere karşı gizlilik ilkesine uygun
            hareket etmesi gerektiği belirtilmektedir.
               27)  Öte yandan, Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasının anılan
            maddeleri gereği, idare, bilgi edinme talebinde bulunan kişilere, hakla-
            rında verilen kararları hukuki dayanakları ile bireysel gerekçe içerecek
            şekilde açık ve anlaşılır bir şekilde sunmalıdır.

               I) Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yönünden
               28) Bir önceki bölümde yapılan açıklamalardan hareketle, şikayet-
            çiye Anayasamız ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile tanınan bil-
            gi edinme hakkı çerçevesinde istemiş olduğu belgenin verilememesi,
            gerek Sözleşme gerekse Bilgi Edinme Kanunu ve Bilgi Edinme Hakkı
            Kanunun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik
            ve Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul
            ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümleri ile getirilen sınırlamalar
            içerisinde değildir. Şikayetçinin, kendisi hakkında düzenlenen ve ki-
            şisel verilerini içeren her türlü bilgiye ve belgeye, dolayısıyla, kendisi
            hakkında düzenlenen sağlık kurulu raporuna esas teşkil eden sosyal
            inceleme tetkiklerine erişim hakkı bulunmaktadır.
               29) İlgili idarenin, Hasta Hakları Yönetmeliğinin 19’uncu madde-
            sine atıfta bulunarak şikayetçinin talebini reddetmesi ise, hukuka ve
            hakkaniyete aykırılık teşkil etmektedir. Zira, bu maddede “teşhis”in
            hastadan gizlenebilmesine imkan tanınmaktadır. Şikayete konu olay-
            da ise, şikayetçi kendisine konan teşhisten haberdardır. Dolayısıyla,
            Yönetmeliğin ilgili maddesinin şikayet konusu olaya uygulama kabili-
            yeti bulunmamaktadır.







                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  41
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51