Page 285 - KDK
P. 285

Beyannamesi ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi,Birleşmiş Milletler
            Çocuk Hakları sözleşmesinde yazılı ve güvence altına alınmış olan hü-
            kümler yönünden de insan hakkı ihlalinin tespit edilemediği sonuç ve
            kanaatine varılmıştır.

               E. İyi Yönetişim İlkelerine Uygunluk Yönünden Değerlendir-
            me

               17) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil
            aynı zamanda iyi yönetişim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri de
            beklenmektedir.
               18) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri
            “başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurumun, inceleme ve araştırma yapar-
            ken idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara
            uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
            miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
            teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde
            de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa
            Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış
            Yasası’ nda “da yer verilmiştir.
               19) Söz konusu ilkeler  yönünden yapılan değerlendirme
            neticesinde;  şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca isteni-
            len bilgi ve belgelerin İdare tarafından süresi içerisinde ve gerekçe-
            li olarak Kurumumuza gönderildiği, şikayetçinin başvurusu ile ilgili
            yaptığı itiraza İdare tarafından gerekçeli olarak cevap verildiği böylece
            “makul sürede karar verme “ilkelerine uygun hareket ettiği, dola-
            yısıyla idarenin bu yönlerden iyi yönetişim ilkelerine uygun davran-
            dığı anlaşılmıştır. idarenin, şikâyet başvurucusunun konuyla ilgili ilk




           280   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290