Page 284 - KDK
P. 284

değildir. Zira gerek Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından
            bahse konu alanın on beş metre yanında yeni bir çocuk oyun alanı ya-
            pılması, gerekse Altınpark içerisinde halihazırda kullanılmakta olan
            dokuz farklı çocuk oyun alanının bulunması idarenin bu konuda üze-
            rine düşen adımları attığını göstermektedir.
               14) 7 numaralı paragrafta belirtilen Birleşmiş Milletler Çocuk Hak-
            larına İlişkin Sözleşme hükümlerine göre Kamusal ya da özel sosyal
            yardım kuruluşları, mahkemeler, idari makamlar veya yasama
            organları tarafından yapılan ve çocukları ilgilendiren bütün
            faaliyetlerde, çocuğun yararı temel düşüncedir. Oyun oynama-
            nın, çocuğa tanınınmış başlı başına bir hak olması sebebiyle, haklar-
            dan beklenen menfaatlerin çatışması halinde çocuğun üstün yararına
            uygun hareket etmek, Anayasanın 90’ıncı maddesinin beşinci fıkrasıy-
            la teminat altına alınan, usulüne göre yürürlüğe konulmuş Milletle-
            rarası antlaşmaların kanun hükmünde olduğu hükmü karşısında bir
            zorunluluktur. Bununla birlikte  şikâyet konusu olayda idarenin
            uygulamaları neticesinde haklardan beklenen menfaatlerin ça-
            tışmasının söz konusu olmadığı, idari işlemin yukarıda açık bir
            biçimde yer verilen uluslararası metinlerde(Bkz.P.7-7/1.) yer
            alan düzenlemeleri ihlal eder nitelikte olmadığı anlaşılmaktadır.
               15) Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, anılan mevzuat
            hükümleri, idarenin cevabi yazıları, ve tüm dosya birlikte de-
            ğerlendirildiğinde;  Çok sayıda ve türdeki ihtiyaçları karşılamakla
            görevli olan ve bunun için çok çeşitli faaliyetlerde bulunması gereken
            idarenin, idari işlemin amacını, konusunu, icra yerini ve zamanını be-
            lirleme serbestisine sahip olduğu, idarenin söz konusu işleminde
            kamu yararı ve hizmet gereğine aykırı davrandığına dair bir
            bulguya rastlanmadığı ve idarenin işleminde herhangi bir hu-
            kuka aykırılık bulunmadığı sonuç ve kanaatine varılmıştır.
               D. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               16)  T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik “başlıklı 10 uncu
            maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa
            İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili başvuru
            hakkının ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağı-
            nın ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı
            gibi şikâyete konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  279
   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289