Page 29 - KDK
P. 29

Devletin, korunmaya muhtaç çocukların topluma kazandırılması için
            her türlü tedbiri alacağı ve bu amaçlarla gerekli teşkilat ve tesisleri ku-
            racağı veya kurduracağı hüküm altına alınmıştır. 5395 sayılı Çocuk
            Koruma Kanununun uygulanmasında da, çocuğun haklarının
            korunması amacıyla çocuğun yarar ve esenliğinin gözetilmesi
            ve çocuğun bilgilendirilmesi suretiyle kendisi ile ilgili karar
            sürecine katılımının sağlanması, temel ilkeler arasında kabul
            edilmiştir.
               34. Yukarıda yer verilen uluslararası ve ulusal mevzuat çer-
            çevesinde,  çocuğun  yüksek  yararı  uyarınca  Devlet,  çocukları
            ilgilendiren tüm yargısal ve idari kararların, politikaların ve
            yasal düzenlemelerin çocuğun yüksek yararının birinci planda
            dikkate  alınarak gerçekleştirildiğini  gösterme  yükümlülüğü
            altındadır. Çocuğun yüksek yararının değerlendirilmesi ise,
            herşey den önce çocuğun görüşlerini serbestçe ifade edebilme
            ve kendisini etkileyen tüm meselelerde bu görüşlere gerekli
            ağırlığın tanınması hakkını içermektedir (BM Çocuk Hakları Ko-
            mitesi Genel Yorumu, CRC/C/GC/14, 14 Ocak-1 Şubat 2013, pr. 43).
               35. BM Çocuk Hakları Komitesi Genel Yorumu incelendiğin-
            de (bkz. pr. 52-76); çocuğun yüksek yararının belirlenmesine, çocuğu
            özel kılan etmenlerin değerlendirilmesiyle başlandığı görülmektedir.
            Bu öğeler; çocuğun görüşleri, kimliği, aile ortamının korunması ve iliş-
            kilerin sürdürülmesi; bakımı, korunması ve güvenliği, olumsuzluklara
            açık olma durumu, çocuğun sağlık hakkı ve eğitim hakkı olarak sıra-
            lanmıştır. Bu bağlamda, kendisi ile ilgili karar alma süreçlerinde
            çocukların kendilerine rol tanınmalı ve gerektiğinde çocuklar
            kendi yüksek yararlarının değerlendirilmesine tam olarak ka-
            tılmalıdırlar.

               36. Yukarıdan bu yana anlatılanlar ışığında somut olayımız
            incelendiğinde; şikayetçi çocuğun 09/06/2015 tarihli ilk dilekçesiyle
            “kendine yeni bir hayat kurmak için eşcinsel tercihinin bilinmedi-
            ği, erkek kimliği ile tanınacağı başka bir ile nakledilme “hususun-
            daki talebi ivedilikle 10/06/2015 tarihli “Çocuk İlk Kabul Değerlendir-
            me Kurulu “toplantısında ele alınmış ve “şikayetçiye ikinci bir şans
            verilmesi için cinsel kimliğinin bilinmediği farklı bir ile naklinin
            uygun olacağı “kanaatinde birleşilmiştir. ASPB Çocuk Hizmetleri





            24   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34