Page 31 - KDK
P. 31

önerildiği ve bu önerinin yukarıdaki tespitleri destekler nitelikte ol-
            duğu kuşkusuzdur.
               39. Bununla birlikte, 23 numaralı paragraf ve alt paragraf-
            larda yer verildiği üzere, ... ... ve ... ÇODEM’lerde yapılan gö-
            rüşmelerden elde edilen bulgular ışığında; şikâyetçinin ... ÇO-
            DEM’de  güvenliği  için  tehlike  oluşturan  unsurların  bulundu-
            ğu yönündeki iddiasının yerinde olmadığı, genel olarak ... ilinin
            ÇODEM’lerin amaçları ve çalışma usulleri ile örtüşmediği; özellikle
            hassas grupta yer alan çocuklar için açılacak merkezler için uygun il
            olmadığı, bununla birlikte halihazırda ... ÇODEM’in hizmetin gerek-
            lerine daha uygun olduğu, ... ÇODEM’in ise mevcut hali ile hiz-
            mete devam etmesinin uygun olmadığı, öte yandan şikayetçi ço-
            cuğumuz açısından “rehabilitasyon “sürecinin “ilaç tedavisi “ile sınırlı
            kaldığı, çocuğun talebi halinde Kurumumuz tarafından yapılan
            girişimler sonucu Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesinde baş-
            lanan terapi ve tedavi sürecine devam etmesinin sağlanması
            gerektiği bu bağlamda 2828 sayılı “Sosyal Hizmetler Kanunu’nun,
            “Korunma kararının süresi ve kaldırılması “başlıklı 24 üncü madde-
            sinin son fıkrasının buna cevaz verdiği, bahse konu Kanunun mezkur
            maddesi uyarınca şikayetçi çocuk hakkındaki korunma kararının dola-
            yısıyla devlet gözetimi ve desteğinin devamının, çocuğumuzun güven-
            li bir geleceği sahip olmasını, toplumla bütünleşmesini, topluma fay-
            dalı bir birey olarak yetişmesini destekleyeceği değerlendirildiğinden,
            reşit olan çocuğun rızası alınmak şartıyla ve halihazırda bir iş
            veya meslek sahibi değilse korunma kararının devamının sağ-
            lanması gerektiği kanaati ve sonucuna varılarak, Aile ve Sosyal
            Politikalar Bakanlığı’na tavsiyede bulunmak gerekmiştir.
               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               40. 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik “başlıklı
            10 uncu maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin,
            Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili
            başvuru hakkının ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma
            yasağının ihlal edildiğine dair de herhangi bir bulgu ve bilgi tespit
            edilememiştir. Bununla birlikte şikayete konu olayda, Aile ve Sosyal








            26   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36