Page 375 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 375

d) Şikâyet konusu ile ilgili olarak adı geçen şahsın Merkezlerindeki
              mevcut şahsi dosyasında, SGK ile sigortalı arasında yargı organlarında
              görülmekte olan herhangi bir yargı kararına rastlanılmadığı,
                 İfade edilmiştir.
                 C. Olaylar

                 Gerek şikâyet başvurusuna eklenen gerekse de ilgili idare tarafın-
              dan Kurumumuza iletilen bilgi ve belgeler incelendiğinde;

                 8. Şikâyetçinin 5458 sayılı Kanun kapsamında, BAĞ KUR sigorta
              primi borcunu 36 taksit ve ayda 220,01 TL ödemek üzere 05/05/2006
              tarihinde yapılandırdığı, taksitlerini 2006 yılı Mayıs ayından itibaren
              ödemeye başladığı, taksitlerini düzenli şekilde 2007 yılı Şubat ayına
              kadar devam ettirdiği, Şubat ayında ödeme olmadığı fakat devam eden
              aylardan itibaren ödemelerini aksatmadan 2009 Yılı Mayıs ayına ka-
              dar devam ettirdiği, Mayıs ayına ait ödemesini ayın son gününün res-
              mi tatile denk gelmesi nedeniyle Haziran ayı başında ödediği, öte yan-
              dan şikâyetçinin, 2007 yılı Şubat ayında ödemeyi unuttuğunu ifade
              ettiği tutarın hatırlatılması üzerine Haziran ayında ödemediği taksit
              tutarını da ödediği anlaşılmıştır.
                 9. Şikâyetçinin, söz konusu tutarları ödemesine karşın 2007 yılı Şu-
              bat ayı taksitinin yatırılmaması sonucu yapılandırmasının iptal edil-
              mesi nedeniyle, SGK’ya başvuru yaptığı ve başvurusuna, ödemediği
              tutarlar sebebiyle olumsuz cevap verildiği görülmüştür

                 10. 2011 yılında yasalaşan 6111 sayılı Kanun kapsamında SGK’ya
              başvurarak yeniden yapılandırma talebinde bulunan şikâyetçinin, ta-
              rafına 8.483 TL tutarında borç çıkarılması üzerine, başvuru talebini
              iptal ettirdiği anlaşılmıştır.
                 11. Şikayetçinin; mağduriyetinin giderilmesi için dilekçe hakkı
              kapsamında BİMER’e başvuruda bulunduğu, başvurusuna Salihli SGM
              tarafından raporumuzun 7 c) maddesindeki cevabın verildiği, şikayet-
              çinin SGK nezdindeki girişimlerinden herhangi bir sonuç alamamasın-
              dan dolayı 05/04/2013 tarihinde Kurumumuza başvuru yaptığı, Ku-
              rumumuzun şikâyeti “Gönderme Kararı” ile SGK’ya ilettiği, SGK’nın
              07/11/2013 tarih ve 17872947 sayılı yazı şikayetçiyi bilgilendirdiği
              anlaşılmıştır.





            374   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380