Page 159 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 159
birikimlerden karşılanması anlamına gelecektir. Bu da faydadan yararla
nan ile maliyeti yüklenen kişilerin farklı olmasına, yani bir adaletsizliğe yol
açacaktır.
4/6) Yedek subaylardan 2012 y ılında gelen aidatların tümü OYAK’ın
2012 yılı toplam getirisinin binde 3’ü seviyesindedir. Görüldüğü gibi yedek
subay aidatları, OYAK’ın yıllık getirisinin içerisinde küçük bir değeri ifade
etmektedir.
4/7) 205 sayılı OY AK Kanunu’nun 25’inci maddesine göre ölüm ve tam
maluliyet yardımları; diğer bütün OYAK üyelerinin, dolayısıyla yedek su
bayların da almakta olduğu maaşın 12 katı iken, 1988 yılından itibaren,
aynı Kanunun 29’uncu maddesi çerçevesinde bu tutar albay maaşının 20
katına çıkarılmıştır.
4/8) 2003 2012 yıllarına ait asteğmenlerin (geçici üyelerin) ölüm ve
maluliyet yardımı adet ve tutarları aşağıdaki tabloda yer almaktadır. As
teğmenlere ödenen ölüm ve maluliyet yardımı tutarları Albayın aidata esas
maaşının 20 katı olarak uygulanmaktadır. Temmuz 2013 itibarıyla bir
yedek subay için ödenen ölüm ve tam maluliyet yardımı tutarı 52.848.29
TL’dir. Yapılan ölüm ve maluliyet yardımları bakımından yedek subaylar ile
üsteğmen, albay veya kıdemli başçavuş rütbesindeki üyeler arasında hiçbir
fark bulunmamaktadır. Örneğin bir albay, bir başçavuş ve bir asteğmen gö
reve giderken kaza geçirip vefat ederlerse, hepsi için aynı ödeme yapılır. Bu
uygulama olmasaydı, albaya ve başçavuşa ödeme yapılırken, asteğmene hiç
ödeme yapılmama durumu doğacaktı.
Ölüm Yardımı Maluliyet Yardımı (*) Toplam Yardım
Yıllar
Adet Tutar (TL) Adet Tutar (TL) Adet Tutar (TL)
2003 11 221.708.95 2 28.811.02 13 250,51996
2004 5 116.372.92 5 49.423.31 10 165,796.23
2005 6 157,024.80 1 7,348.60 7 164,373.40
2006 6 171.000.93 1 4.186.79 7 175,187.72
2007 10 309.479.27 4 35.382.94 14 344,862.21
2008 7 233.473.66 3 44,596.27 10 278,069.93
158 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU