Page 160 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 160

2009     6    217,263.43    1      17,631.00     7     234,894.43

              2010     4    162,096.75    1      13,551.00     5     175,647.75
              2011     4    175.686.60    1      13.230.00     5     188,916.60

              2012     9    413,319.80    2      32,115.41    11     445,435.21
               (*) Tam ve daimi ile kısmi maluliyet yardımlarından oluşmaktadır.
               4/9) Diğer taraftan, 1996 tarihinde OYAK Kanunu’nda yapılan bir dü­
            zenleme (m. 17) ile geçici üyelikten (yedek subaylıktan) daimi üyeliğe ge­
            çenlere, hesaplanacak aidat farkını nemaları ile birlikte ödemek şartıyla,
            geçici üyelikte geçen süreleri ile daimi üyelik sürelerini birleştirme hakkı
            tanınmıştır. Böylece, OYAK üyeliğinin geçerli olduğu kurum ve kuruluşlar­
            da çalışma imkânı bulan eski geçici üyelerimizin, yedek subaylık sürelerince
            OYAK’a ödedikleri aidatları, nemalarıyla birlikle yeni üyeliklerinde değer­
            lendirilebilme imkânı da sağlanmıştır.

               4/10) Sonuç olarak Türkiye’de hayat (can) sigortacılığı kavramının gün­
            demde olmadığı bir dönemde malul olan üyelerin veya vefat eden üye varis­
            lerinin mağdur olmaması için yapılan bu uygulama, döneminin ilerisinde
            çağdaş bir yaklaşımla, 205 sayılı Kanunla OYAK’a verilen bir görevdir. “
               şeklinde cevap verilmiştir.
               5) Kurumumuzun 17/09/2013 tarih ve 4845 sayılı bilgi ve belge
            isteme yazısı ile Milli Savunma Bakanlığı’ndan “son 10 yılda yıllar
            itibarıyla ne kadar Yedek Subayın T.S.K. bünyesinde görev yap-
            tığı, bu yedek subayların herhangi bir nedenle ölümleri veya
            yaralanmaları durumunda, ailelerine veya kendilerine herhan-
            gi bir ödemede bulunulup bulunulmadığı, ödeme yapılıyorsa ne
            türde ve ne kadar ödeme yapıldığına” ilişkin bilgi ve belge talep
            edilmiştir.

               Milli Savunma Bakanlığı tarafından Kurumumuza gönderilen
            27/09/2013 tarih ve 22169 sayılı yazıda; Genel Kurmay Personel Baş-
            kanlığı’ndan ve ASAL Daire Başkanlığı’ndan “İlgili Kuvvet Komutan-
            lıkları ile koordine kurulmak suretiyle, talep edilen bilgilerin öngörü-
            len 30 günlük süre içerisinde doğrudan Kamu Denetçiliği Kurumu’na
            gönderilmesinin temin edilmesi” istenmiş ve bu hususta Kurumumuz
            bilgilendirilmiş olup; yine Milli Savunma Bakanlığı’nın 07/10/2013




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  159
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165