Page 330 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 330

kazandıracak şekilde görevden ayrılanlara ikramiye ödenmesi
            imkânı getirildiği,
               18.2.2. 1475 sayılı Kanun’un 14. maddesinde kıdem tazmi-
            natına hak kazandıracak şekilde iş sözleşmesinin sona erme
            hâllerinin, a- İşveren tarafından haksız fesih, b- İşçi tarafından hakti
            fesih, c- Muvazzaf askerlik hizmeti sebebiyle fesih, d- Bağlı bulunulan
            sosyal güvenlik kurumundan yaşlılık, emeklilik veya malûllük aylığı
            yahut toptan ödeme almak amacıyla fesih, e- Kadın İşçi tarafından
            evlilik tarihinden İtibaren bir yıl içerisinde fesih ve f- İşçinin ölümü
            olarak tek tek sayılarak sınırlandırıldığı ve sayılanlara; 8/9/1999
            tarihinde yürürlüğe giren 4447 sayılı Kanun’un 45. maddesi ile
            “506 Sayılı Kanunun 60 inci maddesinin birinci fıkrasının (A)
            bendinin (a) ve (b) alt bentlerinde öngörülen yaşlar dışında ka-
            lan diğer şartları veya aynı Kanunun Geçici 81 inci maddesine
            göre yaşlılık aylığı bağlanması için öngörülen sigortalılık süre-
            sini ve prim ödeme gün sayısını tamamlayarak kendi istekleri
            ile işten ayrılmaları nedeniyle fesih” durumunun da eklendiği,
               18.2.3. Emekli Sandığına tâbi bir görevde iken 4447 sayılı
            Kanun’un 45. maddesinin yürürlük tarihi olan 08/09/1999 ta-
            rihinden önce istifa edenlerin bu maddede belirtilen koşullara
            sahip olsa bile ikramiye hakkından yararlandırılmasının müm-
            kün olmadığı,
               18.2.4. Dava konusu olayda; davacının, Emekli Sandığına tâbi
            görevinden 8/9/1999 tarihinden önce istifa ederek kendi iste-
            ğiyle ayrıldığı sabit ve ihtilafsız olduğundan; 6270 sayılı Ka-
            nun’un atıfta bulunduğu 1475 sayılı Kanun’un 14. maddesinde
            değişiklik yapan 4447 sayılı Kanun’un 45’inci maddesinden ya-
            rarlandırılmasına olanak bulunmadığı,
               Tespitiyle, İdare Mahkemesinin anılan kararının bozularak
            davanın reddine karar verildiği ve anılan kararın kesinleştiği anla-
            şılmaktadır.
               18.3.  Danıştay Başsavcılığı,  Ankara  Bölge  İdare Mahkemesi  1.
            Kurulu kararının yürürlükteki hukuka aykırı bir sonucu ifade etmesi
            nedeniyle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 51. maddesi
            uyarınca kararın kanun yararına temyizen incelenerek bozulması-
            nı istemiş ve yapılan yargılama sonucunda;



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  329
   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335