Page 524 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 524

zammı ile birlikte toplam 12 yıl 10 ay hizmet yapmıştır. 17/07/1986
            tarih ve 43627-1 sayılı ödeme emri ile söz konusu hizmetlerine karşılık
            gelen tutarın ödenmesi sonucu hizmetleri tasfiye edilmiştir. Başvuru-
            cu, ihya bedeli ödemeksizin fiili hizmet süresinin emekliliğine esas sa-
            yılması talebi ile 07/09/2015 tarihinde Kurumumuza başvurmuş, baş-
            vuruda idari başvuru yollarının tüketilmemesi nedeniyle 30/09/2015
            tarihinde SGK’ya Gönderme Kararı verilmiştir.
               6. İdarece şikayetçinin talebinin 16/10/2015 tarihinde, “8/4/1985
            tarihinde re’sen emekliye sevk edilmeniz nedeniyle toplam 12 yıl 10 ay
            hizmetinize karşılık toptan ödeme yapılmak suretiyle tasfiye olan hiz-
            metlerinizin çeşitli tarihli dilekçeleriniz ile ihya edilmesini istemeniz
            üzerine Kurumumuzca da gerekli hesaplamalar yapılarak ihya için Ku-
            rumlunuza yatırmanız gereken tutarlar tarafınıza  bildirilmiş, ancak
            bu güne kadar herhangi bir ödeme yapılmamıştır. Bu kez, ilgide kayıtlı
            şikayet dilekçenizle toptan ödeme yapılmak suretiyle tasfiye olan 12
            yıl 10 ay hizmetinizin 10 yıldan fazla olduğu için ihya bedeli ödeme-
            den fiili hizmet sürenize sayılmasını istemekte iseniz de; yukarıda ki
            hükümlerde belirtildiği üzere toptan ödeme yapılmak suretiyle tasfiye
            olan 01/09/1974-30/04/1985 tarihleri arasındaki hizmetlerinizin ye-
            niden geçerli sayılabilmesi için ihya yapılması gerekmekte olup, ihya
            yapılmadan söz konusu hizmetlerinizin 5434 sayılı Kanuna tabi hiz-
            met olarak kabul edilmesi mümkün olmayıp, Kurumumuzca yapılan
            işlemlerde herhangi bir yanlışlık veya eksiklik bulunmamaktadır.” şek-
            linde reddedilmesi üzerine başvurucu, 22/12/2015 tarih ve 13137 sa-
            yılı yazı ile kayıt altına alınan 17/12/2015 tarihli şikayet dilekçesiyle
            Kurumumuza yeniden başvuruda bulunmuştur.
               D. Kamu Denetçisi Abdullah Cengiz Makas’ın İnceleme ve
            Araştırma Bulguları

               7. Şikayet konusu işleme ilişkin bilgi ve belgeler Sosyal Güvenlik
            Kurumu Başkanlığı Sigorta Primleri Genel Müdürlüğü’nden istenil-
            miş, ilgili idarece konuya ilişkin belgelerin örnekleri gönderilerek 4
            numaralı paragraf ve alt bentlerinde değinilen açıklamalar yapılmıştır.

               III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
               A. İlgili Mevzuat

               8. 2709 sayılı  1982 Anayasası’nın “Dilekçe, bilgi edinme ve
            kamu denetçisine başvurma hakkı” başlıklı 74’üncü maddesinde;



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  523
   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529