Page 669 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 669

düzenlemesi anlamına gelmemekte, temel hükümlerin ya da temel
              esasların kanun ile belirlenmesi ve uzmanlık gerektiren konularda ida-
              reye düzenleme alanı bırakılması anlamını taşımaktadır. Bu doğrultu-
              da, 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu, 5510 sayılı Sosyal
              Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Genel Sağlık Sigortası
              İşlemleri Yönetmeliği hükümleri uyarınca Sosyal Güvenlik Kurumun-
              ca finansmanı sağlanan sağlık hizmetleri, yol, gündelik ve refakatçi
              giderlerinden yararlanma esas ve usulleri Sağlık Uygulama Tebliği ile
              belirlenmiş, idarenin de uzmanlık gerektiren alanlarda ve bahse konu
              ilkeler çerçevesinde düzenleme yapma yetkisini kullandığı anlaşılmış-
              tır.
                 18. 11 numaralı paragrafta bahsedilen Sağlık Uygulama Tebliği
              hükümlerine göre; genel sağlık sigortalısının veya bakmakla yüküm-
              lü olduğu kişilerin Sosyal Güvenlik Kurumunca finansmanı sağlanan
              sağlık hizmetlerine ilişkin yol, gündelik ve refakatçi giderinin
              ödenebilmesi için kişilerin, müracaat ettiği yerleşim yerindeki
              sözleşmeli sağlık hizmeti sunucusunda yapılan hekim veya diş
              hekiminin muayenesi veya tedavisi sonrasında, gerekli teşhis
              veya   tedavi cihazlarının veya ilgili branş uzmanının bulunma-
              ması gibi tıbbi ve zorunlu nedenlerle yerleşim yeri dışındaki
              sağlık hizmeti sunucusuna sevkinin yapılması gerekmektedir.
                 19.  Somut olayda, genel sağlık sigortalısı şikayetçi, Gümüşhane
              ilinde yaşamaktayken İzmir iline taşınmış olup, daha önce göz rahat-
              sızlığı nedeniyle tedaviye başlamış olduğu Trabzon ilindeki Karadeniz
              Teknik Üniversitesi Farabi Hastanesi’ne sevk edilmesi talebiyle İzmir
              Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne başvurmuştur. Şikayetçi-
              nin sevk talebinin reddedilmesi üzerine şikayetçi kendi imkanları ile
              Trabzon ilindeki Karadeniz Teknik Üniversitesi Farabi Hastanesi’ne
              giderek başka bir ildeki hastanede tedavi olma yönünde iradesini kul-
              lanmıştır. 5 numaralı paragrafta da açıklandığı üzere, şikayetçinin
              “yüzeysel keratopati ve kuru göz” tanılarına yönelik başlanılan
              tedavisinin bizzat belli bir hekim tarafından yapılmasının ge-
              rekli olmadığı, bu tedavi ve takiplerinin İzmir ilindeki herhan-
              gi bir göz hastalıkları uzman hekimi tarafından yapılabileceği
              Karadeniz Teknik Üniversitesi Farabi Hastanesi’nde şikayetçi-
              nin tedavisini üstlenen Prof. Dr. ...’nin görüş yazısında belirtil-
              miştir. Şikayetçi ikamet ettiği ilden başka bir ilde tedavi olma talebini




            668   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674