Page 114 - cumhurbaskanligi-sisteminde-idarenin-denetimi-calistay-raporu-ombudsmanlik
P. 114
CUMHURBAŞKANLIĞI SİSTEMİNDE İDARENİN DENETİMİ
likle yani şikâyet alınırken yapılan düzenlemede dilekçeler, aynı kişiden 1 veya 5 tane BİMER’e,
bir açık nokta var insanlar isimsiz olarak her tür- CİMER’e Başbakanlığa, İnsan Hakları Komisyo-
lü ithamı iftirayı sistem üzerinden yapıyorlar, bu nu’na, Dilekçe Komisyonu’na, Kaymakamlıklara
Başbakanlık veya Cumhurbaşkanlığı bilgi edinme dilekçe verdiler burada bir suiistimal söz konusu,
birimi tarafından YÖK’e gönderiliyor, YÖK’ten teknolojiyi kullanarak aynı mahiyetteki dilek-
üniversite rektörlüğüne, rektörlükten ilgili fakül- çelerin takibini sağlayabiliriz. Bir de bir hakkın
teye kocaman bir mekanizma bürokrasi işliyor, ta- kullanılması ile hakkın suiistimali söz konusu,
mamen boş bir iftira boş bir nasıl diyeyim kötüle- karşı tarafın mağdur edilmesi söz konusu, bizim
me karalama için. Siz şimdi biraz önce söylediğiniz de çalıştayımızda konu tartışıldı ve doğru bir ko-
için kendime hani ödev alıyorum, bir Parlamenter nuya parmak bastınız, inşallah onun da takipçisi
olarak ben de oraya ekleme yapmak ve bu şikâ- olalım.
yetimi dile getirmek istedim bir vatandaş olarak,
gerçekten öyle yazılarla karşılaştım ki hani karşı Teşekkür ediyorum. Başka görüş, buyurun efen-
tarafın çoğunu aslında o hakkın kötüye kullanımı dim. Kendinizi tanıtın demeyeceğim artık.
örneklerinde tamamen ben oturdum şahsın hiç MEHMET EMİN BAYSA (BAŞBAKANLIK
kendisinin haberi bile yok, kendisi hakkında böy- TEFTİŞ KURULU BAŞKANI)
le şikâyetin yapıldığının çünkü çok rencide edici, Ben konuya bir katkı sağlamak anlamında Ombu-
çok aşağılayıcı bir durum bu, biz cevap yazıp gön- dsmanlığa, Kamu Denetim Kurumuna bir öneri
deriyoruz, henüz geriye dönen tekrar tekrarlayan anlamında bir fikrim olacak.
herhangi bir şeyle karşılaşmadık ama bu konuyu
da dikkate alırsanız çok memnun oluruz, özellikle Şimdi Ombudsmanlığın tanıtımın yapılması
BİMER ve CİMER’in kötüye kullanımıyla alakalı bilinirliğinin artırılması konusu, biraz önce
olarak, çok teşekkür ediyorum. konuşmacılarımızın bir tanesi tarafından günde-
me getirildi. Evet, bu önemli, bu noktada belki
MİHRİMAH BELMA SATIR (TBMM katkı sağlayacak olan şeylerden bir tanesi de alı-
DİLEKÇE KOMİSYONU BAŞKANI-OTURUM nan kararın sonuçlarının paylaşılmasıdır. Çünkü
BAŞKANI) bunun şöyle bir faydası olacaktır. Biraz önce ha-
Hocam, çok teşekkür ediyorum bende. Öncelikle nımefendinin (Prof. Dr. Gonca Bayraktar Durgun)
kendinizi tanıtın dedim, lütfen kusura bakmayın,
söylediği meselede olduğu gibi, vatandaş birden
Mecliste biz komisyonları yönetirken zabıtlara
fazla yere şikâyet veya talebini ilettiği zaman aca-
geçeceği için böyle bir terminoloji kullanıyoruz,
ba oradan sonuç olmazsa buradan, buradan sonuç
yoksa tabii ki bütün katılımcılar muhakkak sizi ta-
nıyordur. Bizde böyle bir alışkanlık var, zabıtlara olmazsa şuradan, şuradan sonuç olmazsa belki
buradan mantığı ile yazıyor. Bu tip durumlar ile
geçtiği için önce kendinizi tanıtın deriz.
en fazla karşılaşan kurumlardan bir tanesi de bi-
Çok haklısınız, bu konu dershanelerin kapatıl- zim kurumumuzdur. Bu meselenin Ombudsman-
ması sırasında suiistimal edilmeye başlanmış o lık tarafında ise, gelen başvuruların sonuçları eğer
zaman ben bu komisyon başkanı değildim, ciddi paylaşılabilirse kamuoyu ile iki yönlü faydası ola-
anlamda organize olarak bu gibi kurumları kul- cağını düşünüyorum. Birincisi, eğer sonuç alınabi-
lanmışlar. 15 Temmuz’dan sonra, aynı mahiyette liyor ise vatandaş uzlaşma yolunu tercih edeceği
112 2017 ÇALIŞTAY RAPORU