Page 114 - cumhurbaskanligi-sisteminde-idarenin-denetimi-calistay-raporu-ombudsmanlik
P. 114

CUMHURBAŞKANLIĞI SİSTEMİNDE İDARENİN DENETİMİ


               likle yani şikâyet alınırken yapılan düzenlemede   dilekçeler, aynı kişiden 1 veya 5 tane BİMER’e,
               bir açık nokta var insanlar isimsiz olarak her tür-  CİMER’e Başbakanlığa, İnsan Hakları Komisyo-
               lü ithamı iftirayı sistem üzerinden yapıyorlar, bu   nu’na, Dilekçe Komisyonu’na, Kaymakamlıklara
               Başbakanlık veya Cumhurbaşkanlığı bilgi edinme   dilekçe verdiler burada bir suiistimal söz konusu,
               birimi  tarafından  YÖK’e  gönderiliyor,  YÖK’ten   teknolojiyi  kullanarak aynı  mahiyetteki  dilek-
               üniversite rektörlüğüne, rektörlükten ilgili fakül-  çelerin takibini sağlayabiliriz. Bir de bir hakkın
               teye kocaman bir mekanizma bürokrasi işliyor, ta-  kullanılması ile hakkın suiistimali söz konusu,
               mamen boş bir iftira boş bir nasıl diyeyim kötüle-  karşı tarafın mağdur edilmesi söz konusu, bizim
               me karalama için. Siz şimdi biraz önce söylediğiniz   de çalıştayımızda konu tartışıldı ve doğru bir ko-
               için kendime hani ödev alıyorum, bir Parlamenter   nuya parmak bastınız, inşallah onun da takipçisi
               olarak ben de oraya ekleme yapmak ve bu şikâ-   olalım.
               yetimi dile getirmek istedim bir vatandaş olarak,
               gerçekten öyle yazılarla karşılaştım ki hani karşı   Teşekkür ediyorum. Başka görüş, buyurun efen-
               tarafın çoğunu aslında o hakkın kötüye kullanımı   dim. Kendinizi tanıtın demeyeceğim artık.
               örneklerinde tamamen ben oturdum şahsın hiç     MEHMET EMİN BAYSA (BAŞBAKANLIK
               kendisinin haberi bile yok, kendisi hakkında böy-  TEFTİŞ KURULU BAŞKANI)
               le şikâyetin yapıldığının çünkü çok rencide edici,   Ben konuya bir katkı sağlamak anlamında Ombu-
               çok aşağılayıcı bir durum bu, biz cevap yazıp gön-  dsmanlığa, Kamu Denetim Kurumuna bir öneri
               deriyoruz, henüz geriye dönen tekrar tekrarlayan   anlamında bir fikrim olacak.
               herhangi bir şeyle karşılaşmadık ama bu konuyu
               da dikkate alırsanız çok memnun oluruz, özellikle   Şimdi Ombudsmanlığın tanıtımın yapılması
               BİMER ve CİMER’in kötüye kullanımıyla alakalı   bilinirliğinin artırılması konusu, biraz önce
               olarak, çok teşekkür ediyorum.                  konuşmacılarımızın bir tanesi tarafından günde-
                                                               me getirildi. Evet, bu önemli, bu noktada belki
               MİHRİMAH BELMA SATIR (TBMM                      katkı sağlayacak olan şeylerden bir tanesi de alı-
               DİLEKÇE KOMİSYONU BAŞKANI-OTURUM                nan kararın sonuçlarının paylaşılmasıdır. Çünkü
               BAŞKANI)                                        bunun şöyle bir faydası olacaktır. Biraz önce ha-
               Hocam, çok teşekkür ediyorum bende. Öncelikle   nımefendinin (Prof. Dr. Gonca Bayraktar Durgun)
               kendinizi tanıtın dedim, lütfen kusura bakmayın,
                                                               söylediği meselede olduğu gibi, vatandaş birden
               Mecliste biz komisyonları yönetirken zabıtlara
                                                               fazla yere şikâyet veya talebini ilettiği zaman aca-
               geçeceği için böyle bir terminoloji kullanıyoruz,
                                                               ba oradan sonuç olmazsa buradan, buradan sonuç
               yoksa tabii ki bütün katılımcılar muhakkak sizi ta-
               nıyordur. Bizde böyle bir alışkanlık var, zabıtlara   olmazsa şuradan, şuradan sonuç olmazsa belki
                                                               buradan mantığı ile yazıyor. Bu tip durumlar ile
               geçtiği için önce kendinizi tanıtın deriz.
                                                               en fazla karşılaşan kurumlardan bir tanesi de bi-
               Çok haklısınız, bu konu dershanelerin kapatıl-  zim kurumumuzdur. Bu meselenin Ombudsman-
               ması sırasında suiistimal edilmeye başlanmış o   lık tarafında ise, gelen başvuruların sonuçları eğer
               zaman ben bu komisyon başkanı değildim, ciddi   paylaşılabilirse kamuoyu ile iki yönlü faydası ola-
               anlamda organize olarak bu gibi kurumları kul-  cağını düşünüyorum. Birincisi, eğer sonuç alınabi-
               lanmışlar. 15 Temmuz’dan sonra, aynı mahiyette   liyor ise vatandaş uzlaşma yolunu tercih edeceği



           112  2017 ÇALIŞTAY RAPORU
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119