Page 100 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 100

ile 24. maddeye ilişkin hem iptal hem de red yolunda iki kez hüküm
            kurulduğundan bahisle bozulmuştur. Söz konusu dava derdest olup,
            yargılama Danıştay 8. dairesinde sürmektedir.
               C) Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
            dirme ve Gerekçe
               8)  Şikayetin  konusu  üniversite  eğitimini  dondurması  nedeniyle
            burs almaktan vazgeçen öğrencinin, LYS sınavını kazanarak tekrar
            üniversiteye yerleşmesi sonucu kendisine yeniden burs veya öğrenim
            kredisi bağlanması talebinin; İdarece Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurt-
            lar Kurumu Burs-Kredi Yönetmeliğinin 27. Maddesi gereğince, bursun
            vazgeçtiği tarihten itibaren kesilerek, bir daha kendisine burs verilme-
            yeceğinin belirtilerek reddedilmesidir.

               Ayrıca öğrencinin öğrenim kredisi talebi de Öğrenim Kredisi Yönet-
            meliğinin 26. Maddesi gereğince reddedilmiştir.

               Söz konusu talebin reddine ilişkin idari işlem; 5102 sayılı Yüksek
            Öğrenim Öğrencilerine Burs, Kredi Verilmesine İlişkin Kanunun 2. ve
            6. maddesi gereğince düzenlenen Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar
            Kurumu Burs-Kredi Yönetmeliği ve Öğrenim Kredisi Yönetmeliğine
            dayanmaktadır.

               9) Anayasamızın 2. maddesinde; “Türkiye Cumhuriyeti, toplumun
            huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına say-
            gılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere
            dayanan, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devletidir.” denilmek-
            tedir.

               Sosyal devlet yani refah devleti kavramı, devletin sosyal barışı ve
            sosyal adaleti sağlamak amacıyla sosyal ve ekonomik hayata aktif mü-
            dahalesini meşru ve gerekli gören bir anlayışı ifade eder. Bu anlamda
            devletin temel amaç ve görevleri arasında; insanın maddi ve manevi
            varlığının gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmak, bireyi
            mutlu  kılmak,  bireylerin  hayat  mücadelesini  kolaylaştırmak,  insan
            haysiyetine uygun biçimde yaşamalarını sağlamak gibi hususlar yer
            almaktadır. Sosyal devleti gerçekleştirmeye yönelik en önemli hukuki
            yöntemlerden biri de; herkesin hak ettiği eğitim hakkını sürdürebil-
            mesini sağlamaya yönelik tedbirler almaktır.






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  95
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105