Page 246 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 246

27. 14 ve15 inci paragrafta belirtilen mevzuat hükmü gereği dikka-
            te alınmak suretiyle gerek uyuşmazlığın niteliği, gerek yasal düzenle-
            me gereği olarak kanunda belirtilen niteliklere haiz üç kişilik bilirkişi
            heyeti atanmak suretiyle raporlar arasındaki çelişkininde giderilmesi
            için uygulamada da görüldüğü üzere yeniden bilirkişi incelemesi yap-
            tırılması gerekmiştir. Bu amaçla sınav komisyonlarında görev alma-
            mış  olup,  Maliye  Bakanlığı merkezi  vergi denetim  elemanı  olan  ...,
            alanında uzman meslek mensubu yeminli mali müşavir ... ve dava edi-
            len sınavlar konusunda ihtisas sahibi olan öğretim üyesi ...’den oluşan
            üç kişilik bilirkişi heyeti tayin edilmiş, bilirkişi heyetince hazırlanan
            27/10/2014 tarihli rapor dosyaya ibraz edilmiştir.

               28. 27 inci paragrafta belirtilen ve bilirkişi heyetince hazırlanan
            raporda özetle; şikayetçinin ‘‘yönetim muhasebesi’’ dersine yönelik
            cevap kağıdının incelenmesi neticesinde (75) puana itiraz eden şika-
            yetçinin notunun (78,5) puan olabileceği, ‘‘Gelir Üzerinden alınan
            vergiler” dersine yönelik cevap kağıdının incelenmesi neticesinde (63)
            puana itiraz eden şikayetçinin notunun (66) puan olabileceğine yö-
            nelik saptaması yanında, ‘‘Gelir üzerinden alınan Vergiler’’ sınavında
            adaylara toplam 5 adet soru sorulduğu, ancak hazırlanan cevap anah-
            tarında adaylara sorulan bu beş sorunun kaç puan değerinde olduğu,
            sorular içinde yer alan alt bentlerin her birinin kaç puan olarak de-
            ğerlendirileceği açıkça ortaya konulmadığı, gibi aynı şekilde ‘‘Yönetim
            Muhasebesi’’ sınavında da sorulara ilişkin ayrıntılı puan dağılımı ya-
            pılmadığı ifade edilmiştir.
               29. Sonuç olarak, şikayetçinin cevap kağıtlarının değerlen-
            dirilmesinde notunun noksan hesaplandığı gibi, sınavın de-
            ğerlendirilmesinde eksiklikler bulunduğu, sınav yönergesinin
            sınav kağıdı ve cevap kağıdında yer almadığı, değerlendirmeye
            ilişkin ölçütlerin açık bir şekilde ortaya konulmadığı değerlen-
            dirmenin okuyanın sübjektif değerlendirmesine ve ihtiyarına
            bırakıldığı bunun ise keyfi bir değerlendirmeye yol açacağı aşi-
            kardır.
               30.  Kamu Denetçisinin almış olduğu bilirkişi mütalaası ile, Kamu
            Başdenetçiliği tarafından usul ve yasaya uygun olarak aldırılan üç ki-
            şilik bilirkişi heyetinin verdiği mütalaada basit puan farkı görülmek-
            te ise de, bu hususun sonuca etkili olmadığı, başvuranın bu konudaki





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  241
   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251