Page 368 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 368

41. Somut olayımızda, Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanının
            hesaplamasında kullanılan Ağırlık Katsayısının, Din Kültürü ve Ahlak
            Bilgisi dersinden muaf olan ve muaf olmayan öğrenciler açısından farklı
            hesaplanması, öğrencilerin eşit bir biçimde rekabet etmelerine ve sınav
            sonuçlarının aynı şekilde değerlendirilmesine engel teşkil ettiği gibi,
            bu durumun öğrenciler ve velileri tarafından öngörülmesinin bekle-
            nemeyeceği ve idarenin öğrenciler açısından telafi edici tedbirlere de
            başvurmamış olması karşısında, bu uygulama ile öğrencilerin bilgi, be-
            ceri, yetenek ve kazanımlarına daha uygun bir orta öğrenim kurumun-
            da eğitim görme hakkının, dolayısıyla Sözleşme ‘nin 14. maddesiyle
            birlikte Sözleşme ‘nin 1 No.lu Ek Protokolü ‘nün 2. Maddesinin ihlal
            edildiği kanaati ve sonucuna varılmıştır.
               E. İyi Yönetişim İlkelerine Uygunluk Yönünden Değerlendir-
            me ve Gerekçe
               42. Avrupa Birliği ‘nin Temel Haklar Bildirgesinin 41 ‘inci madde-
            sinde, Birlik vatandaşlarının iyi yönetim hakkından bahsedilmekte-
            dir. Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasında da, idarenin tarafsız, adil
            olması, meşru beklentilere uygun ve makul davranması, kararların
            gerekçeli olması, kararların makul sürede verilmesi, cevabi yazılarda
            yetkiliye ait iletişim bilgilerinin yer alması gibi iyi yönetim ilkeleri dü-
            zenlenmiştir

               43. Somut olayımızda şikayetçiler Milli Eğitim Bakanlığına ve İs-
            tanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüne yazdıkları dilekçelerinde,  “Üni-
            versite sınavlarında yine benzer bir konuya ilişkin 28/1/2013 tarihli
            yaptıkları başvurunun olumlu sonuçlar doğurduğuna ve getirilen çö-
            zümle fırsat eşitliğinin sağlandığına “değinerek, bu başvurularının da
            olumlu sonuçlanacağı yönünde haklı bir beklenti içerisine girmişlerdir.

               Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayışında
            idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil aynı
            zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir. İyi yönetim ilkelerinin idarenin her kademesi tarafından be-
            nimsenebilmesi için ise, Bakanlık üst düzeyi tarafından sahiplenilmesi
            gerektiği düşünülmektedir.









                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  363
   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373