Page 365 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 365
33. Tabloda verilen analizden yola çıkarak bilirkişi heyeti, “Din
Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi dışındaki derslerden aynı puanı alan
bireylerin Ağırlıklandırılmış Sınav Puanlarının, Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi puanı 87 ve üstü olduğu durumda dersi almayanlar aleyhinde,
86 ve altı puan olduğunda ise dersi alanlar aleyhinde olduğu “nu tespit
etmişlerdir.
34. Dosya kapsamında mevcut bilgi, belge ve bilirkişi raporu bir
bütün olarak değerlendirildiğinde, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından
2013 ve 2014 yıllarında TEOG sınavları kapsamında düzenlenen or-
tak sınavlara ilişkin Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanının hesapla-
masında kullanılan Ağırlık Katsayısının, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
dersinden muaf olan ve muaf olmayan öğrenciler açısından Ağırlık-
landırılmış Ortak Sınav Puanını etkilediği; Ağırlıklandırılımış Ortak
Sınav Puanının da Yerleştirmeye Esas Puanı etkilediği sonucuna ula-
şılmıştır.
35. TEOG kapsamında düzenlenen ortak sınavlara ilişkin yapılan
hesaplama yönteminin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf
olan öğrenciler için; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf ol-
mayan öğrencilerin söz konusu derslerden 87 ve üzeri puan almaları
durumunda aleyhte sonuçlar doğurduğu; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
dersinden muaf olmayan öğrenciler için ise; Din Kültürü ve Ahlak Bil-
gisi dersinden muaf olmayan öğrencilerin söz konusu derslerden 86
ve altında puan almaları durumunda aleyhte sonuçlar doğurduğu gö-
rülmektedir.
Sonuç olarak, söz konusu hesaplama yöntemi hem Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi dersinden muaf olan hem de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
dersinden muaf olmayanlar lehinde ve aleyhinde sonuçlar doğurmak-
tadır.
36. Bu durumun ise; Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel
Beyannamesinin 7. ve 21. maddelerine; BM Medeni ve Siyasi Haklara
İlişkin Sözleşmenin 26. maddesine, Çocuk Haklarına Dair Sözleşme-
nin 28. maddesine, T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı
10. maddesine ve Din ve vicdan hürriyeti başlıklı 24. maddesine aykırı
olduğu tespit edilmiştir.
37. Eğitimde her bireye fırsat ve imkân eşitliği sağlanması amacı,
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ve Milli Eğitim Temel Kanunu ile yasal
360 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU