Page 365 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 365

33.  Tabloda verilen analizden yola çıkarak bilirkişi heyeti,  “Din
            Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi dışındaki derslerden aynı puanı alan
            bireylerin Ağırlıklandırılmış Sınav Puanlarının, Din Kültürü ve Ahlak
            Bilgisi puanı 87 ve üstü olduğu durumda dersi almayanlar aleyhinde,
            86 ve altı puan olduğunda ise dersi alanlar aleyhinde olduğu “nu tespit
            etmişlerdir.
               34. Dosya kapsamında mevcut bilgi, belge ve bilirkişi raporu bir
            bütün olarak değerlendirildiğinde, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından
            2013 ve 2014 yıllarında TEOG sınavları kapsamında düzenlenen or-
            tak sınavlara ilişkin Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanının hesapla-
            masında kullanılan Ağırlık Katsayısının, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
            dersinden muaf olan ve muaf olmayan öğrenciler açısından Ağırlık-
            landırılmış Ortak Sınav Puanını etkilediği; Ağırlıklandırılımış Ortak
            Sınav Puanının da Yerleştirmeye Esas Puanı etkilediği sonucuna ula-
            şılmıştır.

               35. TEOG kapsamında düzenlenen ortak sınavlara ilişkin yapılan
            hesaplama yönteminin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf
            olan öğrenciler için; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf ol-
            mayan öğrencilerin söz konusu derslerden 87 ve üzeri puan almaları
            durumunda aleyhte sonuçlar doğurduğu; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
            dersinden muaf olmayan öğrenciler için ise; Din Kültürü ve Ahlak Bil-
            gisi dersinden muaf olmayan öğrencilerin söz konusu derslerden 86
            ve altında puan almaları durumunda aleyhte sonuçlar doğurduğu gö-
            rülmektedir.

               Sonuç olarak, söz konusu hesaplama yöntemi hem Din Kültürü ve
            Ahlak Bilgisi dersinden muaf olan hem de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
            dersinden muaf olmayanlar lehinde ve aleyhinde sonuçlar doğurmak-
            tadır.
               36. Bu durumun ise; Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel
            Beyannamesinin 7. ve 21. maddelerine; BM Medeni ve Siyasi Haklara
            İlişkin Sözleşmenin 26. maddesine, Çocuk Haklarına Dair Sözleşme-
            nin 28. maddesine, T.C. Anayasasının  “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı
            10. maddesine ve Din ve vicdan hürriyeti başlıklı 24. maddesine aykırı
            olduğu tespit edilmiştir.
               37. Eğitimde her bireye fırsat ve imkân eşitliği sağlanması amacı,
            Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ve Milli Eğitim Temel Kanunu ile yasal



           360   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370