Page 389 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 389
11) 04/11/1981 tarihli 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
14 üncü maddesinin 3 üncü bendinde; Senatonun görevleri arasında,
Rektörün onayından sonra Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe
girecek olan üniversite veya üniversitenin birimleri ile ilgili yönetme-
likleri hazırlama görevi de bulunmaktadır.
12) 12/09/2014 tarih ve 28763 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
Ankara Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinin 6 ncı
maddesinde Lisansüstü programlara ALES sonuçları ile lisans başarı
düzeyine göre yapılan başvurular kabul edilebileceği, 7 nci madde-
sinde yüksek lisans programlarına öğrenci başvuru koşullarına iliş-
kin olarak; ç bendinde adayların mülakatta 100 tam puan üzerinden
değerlendirileceği, d bendinde yüksek lisans programlarına öğrenci
kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucunun
değerlendirileceği, değerlendirmede ALES puanının % 50’si, lisans not
ortalamasının % 20’si ve mülakat sonucunun % 30’u dikkate alınarak
anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu ka-
rarıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılacağı be-
lirtilmektedir. Yönetmeliğin 16 ncı maddesinde ise yüksek lisans ve
doktora/sanatta yeterlik başvurularını değerlendirmek ve mülakat
yapmak üzere, enstitü anabilim dalı akademik kurulunca önerilen öğ-
retim üyeleri arasından enstitü yönetim kurulunun en az üçer kişilik
jüriler oluşturulacağı, jürinin; adayları bu yönetmeliğin 6 ncı, 7 nci, 8
inci ve 9 uncu maddelerini dikkate alarak sıralayıp, kontenjana göre
hangi adayların lisansüstü programa kabul edilebileceğini enstitüye
bildireceği ve enstitü yönetim kurulu kararıyla öğrenci kabulünün ke-
sinleşeceği şeklindedir.
B. Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar
13) Anayasa’nın 2. maddesinde yer alan hukuk devletinin temel il-
kelerinden biri “belirlilik”tir. Bu ilkeye göre, yasal düzenlemelerin hem
kişiler hem de idare yönünden herhangi bir duraksamaya ve kuşkuya
yer vermeyecek şekilde açık, net, anlaşılır, uygulanabilir ve nesnel ol-
ması, ayrıca kamu otoritelerinin keyfi uygulamalarına karşı koruyucu
önlem içermesi de gereklidir. Belirlilik ilkesi, hukuksal güvenlikle bağ-
lantılı olup birey, yasadan, belirli bir kesinlik içinde, hangi somut ey-
lem ve olguya hangi hukuksal yaptırımın veya sonucun bağlandığını,
bunların idareye hangi müdahale yetkisini doğurduğunu bilmelidir.
384 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU