Page 390 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 390
Ancak bu durumda kendisine düşen yükümlülükleri öngörebilir ve
davranışlarını ayarlar. Hukuk güvenliği, normların öngörülebi-
lir olmasını, bireylerin tüm eylem ve işlemlerinde devlete gü-
ven duyabilmesini, devletin de yasal düzenlemelerde bu güven
duygusunu zedeleyici yöntemlerden kaçınmasını gerekli kılar
(AYM, 17.04.2008 günlü, E.2005/5, K.2008/93 sayılı kararı).
14) Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin lafzında ise “Ya-
sallık” olarak değerlendirilebilecek ilke iç hukuk kurallarının
yeterli ölçüde öngörülebilir, açık ve erişilebilir olmasını ön-
görmektedir (Hentrich/Fransa, 22 Eylül 1994, § 42, seri A no.
296 A, Lithgow ve diğerleri/Birleşik Krallık, 8 Temmuz 1986, §
110, seri A no. 102 ve Fener Rum Erkek Lisesi Vakfı/Türkiye,
no. 34478/97, § 50, 9 Ocak 2007).
15) Danıştay 12. Dairesinin 29.12.2008 günlü, E. 2006/6124 sayılı
kararı; Adalet Meslek Yüksekokulu mezunu olan ve halen Enerji Ba-
kanlığına bağlı Termik Santrali İşletme Müdürlüğünde Elektrik Tek-
nisyeni olarak çalışan davacının, ÖSYM tarafından yapılan İcra Müdür
ve Müdür Yardımcılığı yazılı sınavında başarılı olarak katılmış olduğu
mülakat sınavında başarısız sayılmasına ilişkin işlem ile mülakatın da-
yanağını oluşturan. İcra Müdür ve Yardımcılarının Sınav Mülakat Ata-
ma ve Nakil Yönetmeliğinin 7., 24., 25., 26., 27., 28., maddelerinin ip-
tali istemiyle açılan davaya ilişkin verilen kararda; hukuk devleti ilkesi
karşısında idarenin yargısal denetim yapılmasını ortadan kaldıracak
ya da bu denetimin yapılmasını imkansız kılacak işlem ve eylemlerde
bulunması mümkün değildir denilmekte ve davranış ve düşüncelere
ilişkin bilgi edinmek amacıyla bir kişiyle yapılan sorulu cevaplı görüş-
me olan mülakatın, yazılı sınavı tamamlayıcı nitelikte olduğunun açık
olmakla birlikte, şeklindedir.
16) Danıştay 2. Dairesinin 17.9.2009 günlü E. 2009/430 sayılı ka-
rarı: Milli Eğitim Bakanlığınca, sınav sırasında mülakat komisyonu
üyelerinin her biri mülakatın yargısal denetime imkan verecek,
bilginin de ölçülmesini sağlayacak şekilde yapılması, hukuk
devleti ve hukuk devletinde açıklık ve şeffaflığın gerçekleşti-
rilmesi bakımından daha objektif olacağı, soru sorulacak ders-
lerin belirlenmesi, hangi konulardan ne tür soruların sorula-
cağı, sorulan sorulara verilecek cevapların puanlamada hangi
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 385