Page 587 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 587
Bu çerçevede şikayetçilerin Yükseköğretim Kurulunun Teknik Öğ-
retmenler İçin Mühendislik Tamamlama Programlarına ilişkin karar
ve işlemlerinin ve bu karar doğrultusunda yapılan sınavın hukuka ay-
kırı olduğu yönündeki iddiaları yerinde görülmemiştir.
17) Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 23.09.2013 tarih ve 7153
sayılı yazısıyla Teknik Öğretmenler İçin Düzenlenecek Mühendislik
Programlarının Uygulamasına Dair Açıklama, Tamamlama Programı
Açılan Mühendislik Alanları ve Mühendislik Tamamlama Programın-
da verilecek derslere ilişkin bilgiler üniversitelere bildirilmiş olup yazı
ekinde yer alan açıklamalarda, 10 dersten az olmamak üzere tamam-
lama için belirlenen derslerde üniversite senatosu tarafından en fazla
%30 oranında değişiklik yapılabileceği, üniversite senatoları tarafın-
dan “Mühendislik Tamamlama” müfredatındaki derslerin en az %50
oranında artırılabileceği belirtilmiştir.
Yükseköğretim Kurulunun mühendislik tamamlama programında
derslerin en az %50 oranında artırılabileceğine ilişkin üniversite sena-
tolarına yetki vermesi uygulamada farklı bir fiili durum yaratmakta-
dır. Örneğin Ağaç İşleri Mühendisliği alanında tamamlama programı
için Yükseköğretim Kurulunca 14 adet ders öngörülmüştür. Üniversi-
te senatosuna verilen müfredatta yer alan dersleri
%50 artırabileceği yetkisi çerçevesinde üniversite bu yetkisini tam
olarak uygulaması durumunda ders sayısı 21 olarak değişecektir. Bir
başka örnekte ise tekstil öğretmenliği ve tekstil terbiye öğretmenliği
için tekstil mühendisliği dalında tamamlama eğitiminde Yükseköğre-
tim Kurulunca öngörülen ders sayısı 15 olup, Üniversite senatosuna
verilen müfredatta yer alan derslerin %50 artırabileceği yetkisi çer-
çevesinde üniversite bu yetkisini tam olarak uygulaması durumunda
ders sayısı 21 22 olarak değişecektir. Alt komisyon raporunda mühen-
dislik tamamlama programı için yapı ressamlığı ve yapı tasarı öğret-
menliğine ilişkin 17, hazır giyim öğretmenliğine ilişkin ise 20 fark
dersi öngörülmüştür. Bu durumda üniversitelere tanınan müfredatın
%50 oranında artırılması yetkisi ile daha fazla fark ders alınması ge-
rektiği düşünüldüğünden mühendislik tamamlama programı açılma-
dığı belirtilen yapı ressamlığı ve yapı tasarı öğretmenliği bölümü ile
diğer mühendislik tamamlama programları ders sayısı neredeyse eşit-
lenmektedir.
582 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU