Page 100 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 100
kurum dışı yerleştirme yapılamadığı, 2015-2016 eğitim ve öğretim
desteği 1 .yerleştirme sonuçlarına göre 5.sınıf düzeyinde 15 öğrenci
yerleştirilmiş olup en düşük yerleştirme puanının 358,2468 olduğu,
aynı okula 6.sınıf düzeyinde 7 öğrenci yerleştirilmiş olup en düşük
yerleştirme puanının 412,2874 olduğu bildirilmiştir.
16.3) Nitekim 16 numaralı paragraf ve devamında yapılan
tespit ve değerlendirmeler konusunda Bilirkişi Raporu’nda “il
için ayrılan destek kontenjanının dolması nedeniyle bir öğrencinin tercihi-
ne yerleştirilmemesi durumunun açıklığa kavuşturulması gerektiği, il için
ayrılan destek kontenjanı içinde kaynaştırma eğitimi öğrencileri için ayrı-
lan kontenjan önceliği, dışardan tercihte bulunan öğrenciler için konten-
janlar, ara sınıf kontenjanları ve ilkokul, ortaokul ve lise başlangıç sınıfı
kontenjanlarının tamamı bulunduğundan bazı durumlarda yüksek bir pu-
ana sahip olan ara sınıf öğrencileri için il kontenjanı, diğer yerleştirmelerle
doldurulduğu için destek alma hakkını kaybedebildiği,(…) (2014-2015 ve
2015-2016 yerleştirme dönemi ... ili kontenjanının okul ve sınıf düzeyleri-
ne göre dağılım sayılarına ilişkin yüzdeler üzerinden yapılan) hesaplamalar
açıkça göstermektedir ki alt sınıflardan başlanarak yapılan yerleştirme ve il
kontenjanı sınırlaması eğitim kademelerinin ara ve üst sınıflarına ayrıldığı
ifade edilen kontenjanların kullanılmasını olanaksız kılmaktadır. Böyle-
ce eğitim kademelerindeki ara sınıflar ve üst sınıflar için önemli
bir dezavantaj oluşmaktadır ve bu durum hakkaniyet ilkesi ile
bağdaşmamaktadır.(…) Aynı zamanda alt sınıflarda iken destek al(a)
mayan ve e-kılavuzdaki ölçütler bakımından koşullarında değişiklik oluşan
öğrencilerin destekten yararlanma olasılığı kalmamaktadır. Bu dezavan-
tajı gidermek için ara ve üst sınıflardaki öğrencilerin de belirli bir
oranda destekten faydalanmasını sağlayacak düzenleme yapıl-
ması gerekli görünmektedir. Sınıf seviyelerinden 1., 5. ve 9. sınıflara
özel okulun eğitim ve öğretim destek kontenjanının % 40’ı kadar, diğer sınıf
seviyelerinin her birine okulun destek kontenjanının % 20’si kadar öğren-
ci yerleştirilmesi uygulamasının bir önceki (2014-2015) uygulamaya göre
ara ve üst sınıflara verilecek destek sayısının daha da azalmasına neden
olmaktadır.(…) Alt sınıflardan yerleştirmeye başlanması ve ara sınıflara
daha az bir yüzdenin uygulaması ilkeleri “il kontenjanının dolması” söz ko-
nusu olduğunda ara ve üst sınıflarda destek verilecek öğrenci sayısını sıfıra
indirebilmektedir.” görüşünde bulunmuşlardır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 95