Page 101 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 101

17) Uygulamada Ankara, İstanbul, İzmir gibi nüfus oranı yüksek
            olan illerde eğitim ve öğretim desteği il kontenjanlarının tamamının
            yoğun talep nedeniyle kullanıldığı, il kontenjanının il genelindeki “or-
            taokul sayısı, derslik sayısı, bina kontenjanı” ile ilin sosyo-ekonomik
            gelişmişlik seviyesi katsayısı dikkate alınarak belirlendiği, bunun ilde-
            ki teşvikli bina kontenjanının %50’sini geçmediği, eğitim ve öğretim
            desteği okul kademelerine göre 2015-2016 dönemi için Ankara il kon-
            tenjanlarına bakıldığında ise, okul öncesi 2285, ilkokul 6525, ortaokul
            5478, lise 11536 olmak üzere toplam 25825 kişiye kontenjan ayrıldı-
            ğının açıklandığı görülmektedir.

               17.1) Bu doğrultuda il geneli kontenjanın ildeki okullara göre da-
            ğılımının yapıldığı, ildeki öğrencilerin her sınıf seviyesinde ayrı ayrı
            olmak üzere puanlarına göre sıralandığı, ancak eğitim ve öğretim des-
            teğinden yararlanmaya hak kazanan öğrencinin okulun eğitim süre-
            since bu haktan yararlandığı, başka bir deyişle ilkokul birinci sınıftan
            dördüncü sınıf sonuna kadar, beşinci sınıftan sekizinci sınıfın sonuna
            kadar, dokuzuncu sınıftan on ikinci sınıfın sonuna kadar eğitim ve öğ-
            retim desteğinden öğrencinin yararlandırılmasının öngörüldüğü, ara
            sınıflarda  okuyan  öğrencilerin  destekten  yararlanmak  için  başvuru
            yapabilmesi mümkün olmakla birlikte 16 numaralı kısımda açıklanan
            sebeplerle ve kaynaştırma programına tabi öğrencilerin öncelikli yer-
            leştirilmesi gibi uygulamaların da etkisiyle, ara sınıfların destek kon-
            tenjanın sınırlı kaldığı, dolayısıyla sınıf, okul ve il bazında yerleştirme pu-
            anlarının değişebildiği, bu durumun kontenjan dağılımına ve yerleştirme
            sonuçlarına yansıdığı ve velilerde uygulamanın doğru bir şekilde yapıldı-
            ğına ilişkin tereddüt oluşmasına sebebiyet verdiği değerlendirilmektedir.

               18) ...’e yönelik tesis edilen idari işlemin hukuka uygun olduğu de-
            ğerlendirilmekle birlikte şikayetçinin diğer iddiaları hakkaniyet açı-
            sından incelendiğinde, idarenin, 2015-2016 döneminde ikinci kez
            gerçekleştirdiği eğitim ve öğretim desteği uygulamasının sonuçlarını
            velilerin uygulamaya ilişkin olarak Milli Eğitim Bakanlığı birimlerine
            yaptıkları şikayet ve önerileri de dikkate almak suretiyle değerlendi-
            rerek, uygulama usul ve esaslarını, tüm sınıf seviyelerinin destekten
            eşit bir şekilde istifade edebilmesine imkan verecek şekilde yeniden
            düzenlemesinin eşitlik ve hakkaniyet açısından daha uygun olacağı
            mütalaa edilmektedir.





            96   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106