Page 101 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 101
17) Uygulamada Ankara, İstanbul, İzmir gibi nüfus oranı yüksek
olan illerde eğitim ve öğretim desteği il kontenjanlarının tamamının
yoğun talep nedeniyle kullanıldığı, il kontenjanının il genelindeki “or-
taokul sayısı, derslik sayısı, bina kontenjanı” ile ilin sosyo-ekonomik
gelişmişlik seviyesi katsayısı dikkate alınarak belirlendiği, bunun ilde-
ki teşvikli bina kontenjanının %50’sini geçmediği, eğitim ve öğretim
desteği okul kademelerine göre 2015-2016 dönemi için Ankara il kon-
tenjanlarına bakıldığında ise, okul öncesi 2285, ilkokul 6525, ortaokul
5478, lise 11536 olmak üzere toplam 25825 kişiye kontenjan ayrıldı-
ğının açıklandığı görülmektedir.
17.1) Bu doğrultuda il geneli kontenjanın ildeki okullara göre da-
ğılımının yapıldığı, ildeki öğrencilerin her sınıf seviyesinde ayrı ayrı
olmak üzere puanlarına göre sıralandığı, ancak eğitim ve öğretim des-
teğinden yararlanmaya hak kazanan öğrencinin okulun eğitim süre-
since bu haktan yararlandığı, başka bir deyişle ilkokul birinci sınıftan
dördüncü sınıf sonuna kadar, beşinci sınıftan sekizinci sınıfın sonuna
kadar, dokuzuncu sınıftan on ikinci sınıfın sonuna kadar eğitim ve öğ-
retim desteğinden öğrencinin yararlandırılmasının öngörüldüğü, ara
sınıflarda okuyan öğrencilerin destekten yararlanmak için başvuru
yapabilmesi mümkün olmakla birlikte 16 numaralı kısımda açıklanan
sebeplerle ve kaynaştırma programına tabi öğrencilerin öncelikli yer-
leştirilmesi gibi uygulamaların da etkisiyle, ara sınıfların destek kon-
tenjanın sınırlı kaldığı, dolayısıyla sınıf, okul ve il bazında yerleştirme pu-
anlarının değişebildiği, bu durumun kontenjan dağılımına ve yerleştirme
sonuçlarına yansıdığı ve velilerde uygulamanın doğru bir şekilde yapıldı-
ğına ilişkin tereddüt oluşmasına sebebiyet verdiği değerlendirilmektedir.
18) ...’e yönelik tesis edilen idari işlemin hukuka uygun olduğu de-
ğerlendirilmekle birlikte şikayetçinin diğer iddiaları hakkaniyet açı-
sından incelendiğinde, idarenin, 2015-2016 döneminde ikinci kez
gerçekleştirdiği eğitim ve öğretim desteği uygulamasının sonuçlarını
velilerin uygulamaya ilişkin olarak Milli Eğitim Bakanlığı birimlerine
yaptıkları şikayet ve önerileri de dikkate almak suretiyle değerlendi-
rerek, uygulama usul ve esaslarını, tüm sınıf seviyelerinin destekten
eşit bir şekilde istifade edebilmesine imkan verecek şekilde yeniden
düzenlemesinin eşitlik ve hakkaniyet açısından daha uygun olacağı
mütalaa edilmektedir.
96 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU