Page 429 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 429

15) 7/8/1992 tarihli ve 21308 sayılı Resmi Gazetede yayım-
            lanarak yürürlüğe giren Teknik Öğretmenler İçin Düzenlene-
            cek Mühendislik Programlarının Uygulama Esas ve Usulleri Yö-
            netmeliğinin;

               Tamamlama Programlarının  Belirlenmesi  başlıklı  3 üncü
            maddesinde, “Teknik öğretmen unvanını kazanmış olanlar için han-
            gi mühendislik dallarında tamamlama programlarının açılabileceğine
            ve bu programlara hangi dallardan mezun olan teknik öğretmenlerin
            katılabileceğine Üniversitelerarası Kurulun görüşü alınarak Yükseköğ-
            retim Genel Kurulunca karar verilir.”,
               Müfredat Programlarının Hazırlanması ve Onaylaması baş-
            lıklı 4 üncü maddesinde, “Tamamlama programlarında uygulanacak
            müfredat programları mühendislik fakültelerinin lisans programları
            esas alınmak suretiyle teknik öğretmenlik programlarının müfredatı
            ile mühendislik lisans programlarının müfredatı arasındaki farklılık-
            ları giderecek şekilde hazırlanır.
               Müfredat programları bir Yükseköğretim Kurulu Üyesinin koordi-
            natörlüğünde, teknik eğitim fakülteleri öğretim üyeleri arasından üç,
            mühendislik fakültesi öğretim üyeleri arasından üç üye olmak üzere
            Yükseköğretim Yürütme Kurulunca seçilen yedi kişilik bir komisyonca
            birinci fıkra hükümlerine uygun olarak hazırlanır. Komisyon, gerekti-
            ğinde ilgili alanlarda görevli öğretim üyelerinden alt komisyon oluştu-
            rabilir.
               Müfredat programları Üniversitelerarası Kurul tarafından onaylan-
            dıktan sonra uygulanmaya konulur.”, hükümleri yer almaktadır.
               16) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun “Yükseköğretim
            Kurulu’nun Görevleri” başlıklı 7. maddesinin (b) bendinde,
            “Yükseköğretim kurumları arasında bu Kanunda belirlenen amaç, ilke
            ve hedefler doğrultusunda birleştirici, bütünleştirici, sürekli, ahenkli
            ve geliştirici işbirliği ve koordinasyonu sağlamak”, aynı maddenin e)
            bendinde “Yükseköğretim kurumlarında eğitim öğretim programla-
            rının asgari ders saatlerini ve sürelerini, öğrencilerin yatay ve dikey
            geçişleriyle ve yüksekokul mezunlarının bir üst düzeyde öğrenim yap-
            malarına ilişkin esasları Üniversitelerarası Kurulun da görüşlerini ala-
            rak tespit etmek”, Yükseköğretim Kurulunun görevleri arasında sayıl-
            mıştır.



           424   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434